Gizemmeh ben 4 cmle bir hafta gezdim dolaştım :) bir hafta pilates topunda zıpladım, 6 kat merdiven inip çıktım, ve en önemlisi ilişkiye girmek, bence benim doğumu bu başlattı. 1 hafta sonra düzensiz kasılmalar nedeniyle doğum başladı sanıp kontrole gittim, muayeneden dönüşte, kasılmalar arttı. Nasılsa doğurmuyomuşum diye sinemaya gittim :) Sabah 4 gibi uyandım, düzenli kasılmalar vardı ama ben nasılsa başlamıyomuş diye sabrettim, ama düzenliydi önce 7 dkda 1, sonra 6 dkda 1… Eşimi bile uyandırmadım, sıcak duşta baya bi vakit geçirdim. Sonra eşimi uyandırdım dedim ki bu sefer galiba gerçekten geliyor. Doğum koçumu aradım, dedim ki 5 dkda 1 düzenli geliyor ama yalancıdır belki :) sen salak mısın evde mi doğurmak istiyon çabuk hastaneye gel dedi :) muayenede hala 4 cmdi, suyum gelmemişti, suyumu onlar patlattı, bi anda 7-8 cm oldu açılma bunu yapınca. Epidurali de kabul etmedim doğal doğum istiyodum. Hastaneye 7 gibi varmıştım, 9.42′de oğlum doğdu. Sana tavsiyem, sancı deme, hatta kasılma da deme, dalga de… O sancıların deniz dalgası olduğunu hayal et, geliyor ve gidiyorlar. Her seferinde bir dalga geliyor. O an sabret nefes al dua et, hop geçiyor rahatsın. Sonra yeni bir dalga, yeni bir dalga… Sonlara doğru dalgalar 1 dakika kadar uzun sürmeye başlıyor, o an de ki “artık çok yakınız annecim sen yolu biliyorsun ha gayret”. Dalgalar şiddetlendikçe mutlu ol çünkü daha da yakınsınız demek :) 10 cm açıklıkla 2 kat merdiven çıktım doğumhaneye kadar :) hiç korkma, hazır ol, bedenin ve bebeğin ne yapması gerektiğini çok iyi biliyor. Canın aşırı tatlı değilse, acı eşiğin bi tık yüksekse her türlü halledersin. Yaşadığım en muhteşem deneyim normal doğumdur. Net. 💜