kullaniciadi2025 Hamileliğimin 12. Haftasına girdiğimde Fetal dna testi verdim ve 13. Haftada sonuçların doktoruma ulaşması ile bebeğimize trizomi 13 anomalisi bulunduğunu öğrendik. Doktorumuz bize perinatolog önerdi detaylı ultrason ve devamı süreç için fakat detaylı ultrasonda hafif Fetal taşikardi ve böbrek parlaklığı dışında bir anomali gözlenmedi. Perinatologun dediğine göre ise Fetal dna testleri trizomi13 teşhisini cfDNA ya bakarak koyar bu da bize ancak plasentanın yapısı hakkında bilgi verir çünkü anne kanından sentezlenen bebeğin DNA’sı bebeğin trizomi 13 teşhisi için sadece plasentaya bakabilir bu bir down sendromu olsa evet yüksek ihtimalle sonuç doğrudur derdim fakat trizomi 13 te yanlış pozitif vakaları karşımıza çok sık çıkıyor dedi. Ayriyeten detaylı ultrasonda hiç bir majör buldu olmadığını böbrek ve taşikardinin çoğu normal gebeliktede bu haftalarda olup sonradan geçtiğini söyledi bu yüzden amniyosentez için 16. Haftayı beklememiz ve sonuca göre hareket etmemiz gerektiğini söyledi. Fakat bu süreç o kadar yorucu ki maalesef 3 hafta bu şekilde dayanmak sonrasına gerçekten böyle bir hastalık bulunuyorsa bebeği aldırma süreçleri maalesef çok zor. Bu durumu yaşayan bir sürü anne görüyorum Fetal dna pozitif fakat amniyosentez sonucu bebeğin sağlıklı olduğunu öğrenen. İnşallah bizde güzel sonuçlar alırız ama buradan da sormak istedim bu durumu yaşayan anneler var mı diye.
Meltemdura kullaniciadi2025 canım detaylı ultrasonda bısey gözükmüyosa yoktur benım de trizomi 18 dendı gezmedığım perinatolojı kalmadı trizomi 13 ve 18 cok fazla belırtı var banada doğruluk payı fetal dnanın dowsendromunda dedıler ve suan 32 haftalık hamileyim suana tek bı belırtı yok ben yaptırmadım amniyosentez gönlünü ferah tut dua et hıc bısey olmaz Allah’ın ıznıyle
Sudedemirer Aynı teşhisi kızıma hamileyken koymuşlardı hatta kafatasının yarısı yok yaşamaz dogsa bile dediler keseden su alıp test yapalım dediler istemedim ne kızım dogdu ve denilenin aksine hiçbir saglık sorunu yoktu gayet saglıklı
kullaniciadi2025 Sudedemirer Sudedemirer çok mutlu oldum inşallah sağlıkla huzurla büyütürsünüz. Hangi yöntemle teşhis konulmuştu sizde? Bizim Fetal dna testi yapıldı orda teşhis konuldu fakat detaylı ultrasonda bir sorun gözükmüyor.
Sudedemirer kullaniciadi2025 ikili tarama testinde koyulmuştu detaylı ultrasondada aynı şey söylenmişti
kullaniciadi2025 Meltemdura inşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız🌸🌸 bizede doktor aynısını dedi bir sürü sizinki gibi hikaye okudum ama insan umutlanmakta istemiyor maalesef bu defa kötü gelirse daha zor olacak diye bakalım bekliyoruz. Maalesef Fetal dna testlerinin bu teşhisler için doğruluğu düşükmüş o zaman neden illa bu test olsun diyorlar anlamış değilim
Nurbl Bir önceki bebeğim trozmi 13 dü birden fazla bulgu vardı yani amniyosenteze bile gerek yok demişti doktorlar o kadar fazlaydı amniyosentezlede kesinleştirdik gebeliği sonlandırdık çok zorluydu ama geçti Allah kimseye göstermesin Sizin bebekte bulgu yokmuş inşallah sağlıkla kucağınıza alırsınız 🫶🏻💋🤲🤲🤲
Assllllllllll Trizomi 13-18 yaşamla bağdaşmayan hastalıklar,mutlaka ultrasonda bulgusu olurdu,bence içiniz rahat olsun,CVS neden yapmıyorlar,erken dönemde CVS de amniyosentez gibi tanı koyuyor
kullaniciadi2025 Assllllllllll çünkü cvs testide Fetal dna ile aynı sonuç veriyormuş. Trizomi 13 anomalisi cfDNA dan ölçülüyor ve Fetal dna için aldıkları anne kanında anacak plasentanın cfDNA bozukluğuna bakıyorlar, CVS dediğimiz şey zaten direk plasentadan alınan örnek olduğu için eğer plasentada bir problem var ve bebekte yoksa gene aynı sonucu veriyor. Fakat amniyosentez dediğimiz şey bebeğin derisinin döküldüğü su örneği olduğu için direk bebek hakkında yorum yapmamızı sağlıyor🙏🏻
kullaniciadi2025 vilanelle My Prenatal veritas diye bir firma direk yurtdışı firması Barcelona’da özel laboratuvar var orada yapıyorlar testi.
vilanelle kullaniciadi2025 bu durumda yanlış sonuç bile vermiş olabilirler size, üç hafta daha bu stresi yaşayacağınıza üzüldüm inşallah hayırlı haberleri alırsınız da unutturur bu stresi
kullaniciadi2025 Anniless evet maalesef sonucumuz kötü geldi 6 ağustosta 17. Hafta dolduğunda hastanede düşük yaptım ilaçla. Profilime girerseniz ben daha önceden başka arkadaşlarada açıklamıştım fetal dna amniyosentez vs farklarını. Zaten ülkemizde amniyosentez sonucunu beklemek şart strese girip yanlış yol asla izlemeyin merdivenaltı fetal sonucuna göre kürtaj yapan yerler var maalesef fakat sonrasında rahimle ilgili problemler yaşanıyormuş ve Allah korusun kalıcı bir hasar bırakmasın. En doğrusu beklemek ne kadar zor olsada gönlünüzü ferah tutun her zaman bir ihtimal var sonuçların güzel gelmesi için bizim öyle olmadı ama olan o kadar çok duydumki inşallah sizinde sağlıklıdır bebeğiniz. Çok düşünmemek üzerine durmamak gerekiyor, ben ilk başta çok üzüldüm çok korktum karnıma dahi dokunmak istemedim ama sonrasında düşününce sağlıklı olsun olmasın sizin canınızdan bir parça bu gün hasta olan öleceğini bildiğimiz kişilerede çok iyi davranıyoruz güzel hatırlasınlar kalpleri ferah gitsinler diye. Ben artık çabamı, hevesimi kaybetmeye başladıkça öyle düşünmüştüm bizim kızımız en azından mutsuz ve kötü hissederek veda etmedi bize. Çok kişiye anlatmamak gerekiyor herkesin bir fikri var her konuda aman kökü sizde değil mi tarzında iğrenç söylemlerde duydum bir daha asla unutulmayacak bir evladımız o bizim kötü bir sonuç gelse bile elinizden bir şey gelmiyor maalesef kabullenmek gerekiyor. İnat edip doğurmak isteyenlerde gördüm maalesef ileriki haftalarda düşük olan çok daha fazla ve kötü yanı bebekte hastalık olduğu için kalbi durduğunda anneyide zehirlemeye başlıyormuş sanırım. Onun haricinde doktorumuzda bize anlattı hep inat edip doğuran annelerde var fakat bebeğinizde istemez doğar doğmaz buz gibi ameliyathaneye girmeyi yaşamayacağını bildiğiniz halde çabalamak zorunda kalıyorsunuz eminim insanın içi çok daha fazla yanar bile bile doğurup hastaneden dahi bebeğini çıkaramamak evinde emzirmek varken ameliyathane kapılarında beklemek çok daha zor. O yüzden biz hiç illa da bekleyelim gibi düşünmedik çünkü tıpta gelişti amniyosentez her şekilde doğru sonucu veriyor bu hastalık açısından. İnşallah sizin sonuçlarınız tertemiz gelir ve fetal dna yanlış pozitif çıkmış olur. İnşallah sağlıkla kucağınıza alır evinize hep birlikte dönersiniz.
haticeycsy kullaniciadi2025 merhaba benim de şu an böyle bir durumum var ultrasonda çok fazla anomali ve 13 bulgusu gözüküyor kendim bile gördüm dudak danak yarığı 6 parmak böbrekler beyin kalp sorunlu 16.haftama gireceğim kalbi atıyor ama doktorlar yaşamaz diyor sıvı vereceğim perşembe günü kesin tanı için😢
Meltemdura bybibeybi Merhaba evet yaptım çok şükür fetal dna testi yanlış sonuç cıktı ultrasonda bir belırtı varmı