ErsBegAs
Yaşadığım ülkede durum bu şekilde olduğu için söylemek istedim.
Evet Almanya’da dil öğrenimi gerçekten üst seviyede bunu eşimden daha iyi anladım. 4. Sınıf öğrencisi roman okur düzeyinde ingilizceye sahip olabiliyor. Tabiki Türkiye’ de haklı olarak bu durum aynı değil.
Türkiye’de yaşıyorsanız ana dili ingilizceymiş gibi zaten başlayabilirsiniz şansı varki ailesi biliyor aksi takdirde evet gerçekten öğrenmek zor( sonradan Almanya’ya gelip hala almanca için çabalayan bir anne olarak söylüyorum yurt dışında 9. Senem) buradaki doktorumun tavrını doğru buluyorum aksine ama düşüncenizede saygım var yaşadığım ülkede ingilizceyi öğrenmemiş bir ben olarak haklısınız.
Ama farklı dilde yaşadığın bir ülkenin diline maruz kaldığın için anadilin daha doğrusu ikinci ana dilin zaten o oluyor biz Türküz bir başkası İtalyan olur bir başkası İspanyol olur bu herkes için geçerli çocuk ana dili ne ise onunla başlar sonra ülkesinin dilinde devam eder. İlerleryen yıllardada siz ne vermek isterseniz. Oyun içinde dil öğrenmesi elbetteki çok güzel neden olmasın.
Benim bahsettiğim konu tam olarak şöyle biz evde hepimiz Türkçe konuşuyoruz çünkü ana dilimiz ,ama çocuklarım dışarıda okulda devamlı Almanca’ya maruz kalıyor yani eğer çocuklara ilk üç yaşta ben devamlı Türkçe konuşmaya zorlamasaydım , buradaki yaşayan bir çok Türk gibi kulak aşinası olarak kalırdı. Bunu yapmayan aileler var evde devamlı almanca konuşup çocuğuna almanca öğretip hiçbir şekilde Türkçe konuşmayan. Ve evet çocuk Türkçe anlıyor ama konuşmuyor bu da çok kötü bunun için biz sadece türkçe’ye yöneldik belirli bir zamandan sonra . Çünkü çocuk bir cümle kuracaksa üç kelimesi Almanca üç kelimesi Türkçe oluyor mesela bu da karşı tarafın seni anlamasini zorlaştırıyor benim bahsetmek istediğim konu da bu . Doktorun bu yüzden söylediği üç yaşına kadar tamamen öğrensin ki , sonra devamlı Almancaya maruz kalacak. konuşurken ya Türkçe konuşun ya Almanca konuşun .
Aksi durumda çocukların kafasında ay bu neydi bu kelimeyi bilmiyorum deyip onu Almancaya çeviriyor. Saçma iki dilii bir konuşma oluyor. Bunu eşimin kuzenleri çok yapıyor çevremdede görüyorum ıkı dili maruz kalmanın sebebı sanırım🤣
Ama tabii ki bu bizim yaşadığımız ülke için geçerli Türkiye’de olsaydı tabii ki de durum çok daha farklı olurdu sizin ana dil İngilizce‘yle başlamanız çocuğunuz için çok büyük bir artı olur çünkü İngilizce de öğrenmek gerçekten çok zor Türkiye’de çok çabalarsanız elbette öğrenir , öğrenmez diye bir şey yok . Anne baba konuşursa zaten çocuğun bir artısı var .
Ben sadece çocukların Türkçe Almanca bir cümle kullanmasını istemedim diğer dilleri zaten yavaş yavaş öğreniyorlar şu an mesela Fransızca dediğimi oyunla öğreniyor çünkü bu sene okuma yazmayı öğreniyorlar gelecek sene ders olarak almasını istediler.
Benim farklı ülkedeki yaşadığım durum ve tecrübe bu ve şuan da çok güzel ilerliyor. Zorunlu iki dile maruz kalıyoruz😆 evde Türkçe dışarıda Almanca🙃
Annesi sizsiniz kararlarda size ait. 😌
Bir dil bir insan 2 dil iki insan demişler . Umarım çok daha fazlasına sahip olur gelecek hayatında 😌