Bir özel eğitim öğretmeni olarak 1.5 yaşında öğrencilerim oldu . Erken teşhis çok önemli , bunu direk otizm olarak yorumlamayın ama , otizme elverişli diye yorumlayabilirsiniz ve ona göre bir yol çizip otizme yakalanmamasını sağlayabilirsiniz. ( kastettiğim minimum belirtiyle hiç fark edilmeyecek düzeye ulaşması) 2 ay daha gözlemleyin gelişim basamakları her çocuk için özel olsa da testler ortalama üzerine geliştiriliyor . Değerlendirirken bir kaç ayın önemsiz olduğunu unutmayın. En önemlisi göz teması ve size gülmesi. Kucağınızda siz şarkı söylerken sizle gülüp gözlerinize bakıyor mu bu önemli. Dil ile kurduğu iletişime bakarak değerlendirmeyin ses başlangıcı her bebek için çok farklı. Ama bol ten teması , bol göz teması ve bol iletişim kurun.