oznuraydins doğum konusunda bence rahat olun sizin ve bebeğinizin sağlığında bir problem yoksa sizi korkutacak hiçbir şey olmasın çünkü ebeler çok ilgili doğumhane bahsettikleri gibi korkutucu bir yer değil ben geçen ayın 12’sinde arkadaşım doğum yapmıştı ve eğitim araştırma Hastanesi’nin doğumhanesindeydim aynı zamanda yukarıda kadın doğum servisinde kaldım Bir hafta boyunca hastanedeydik ve ebelerin hepsi hemşirelerin hepsi çok iyiydi bizi bir haftalık süreçte yoran tek şey doğumhaneye girdikten sonra yani doğum yapmadan bir gece öncesi bir gece doğumhanede kaldık ve o doğumhanede kaldın süre boyunca telefon içeriye alınmıyor görüşmek istediğin insanlarla sadece doğumhanenin giriş kısmında içeride görüş alanları var orada belirli bir süre görüşebiliyorsun ve sen dışarıya haber yolladığın zaman senin için doğumhanenin oradaki sandalyelerde oturmuyorsa güvenlik çıkıp sizin yakınlarınızı aramıyor ya da ulaşmaya çalışmıyorlar artık eşiniz anneniz akrabanız babanız kim olursa olsun adınızı kim gelirse gelsin orada bulunmadığı müddetçe sizin adınız seslendiği zaman biziz demedikleri müddetçe hiçbir şekilde iletişim kuramıyorsunuz ve görüşemiyorsunuz yanınıza bir tane refakatçi alma şansınız var ve onu da sadece belirli ihtiyaçlar için dışarıya yolluyorlar size refakat ettiği oda dışında koridorlara dahi çıkartmıyorlar çünkü orada sadece siz yoksunuz sizin refakatçınız yok birçok hamile kadın orada olduğu için mahremiyetten kaynaklı refakatçilerde sınır var yani yürüyüş yapmak isterseniz koridorda siz gebe kişi olarak tek başınıza refakatçisiz yürümeniz gerekiyor refakatçiniz Sadece size odada eşlik edebiliyor doğum başladığı anda da zaten refakatçinizi direkt olarak çıkartıyorlar ve sizin doğum yapıp yapmadığınız sadece dışarıdaki bekleme alanında ekranlar var oradan görebiliyorlar siz odaya çıktığınız zaman kapının önündeki güvenlik isminizi sesleniyor yakınlarınız güvenliğin yanına gelip oda numaranızı öğreniyor yanınıza çıkıyor sadece gene fakatçiniz eğer ziyaret saatleri dışında ya da ziyaret saatinden önce sonra doğum yaptıysanız diğer yakınlarınızın ziyaret saatine kadar sizi gelip görme olanağı yok odaya çıktığınız zaman refakatçiniz telefonunuzu getirirse yanında telefonunuzla görüşebilirsiniz sadece.
Yukarıda bahsetmeyi unutmuşum refakatçimiz yukarıdaki doğum yaptıktan sonra yattığınız servis ya da doğumhane neresi olduğu fark etmez kadın olmak zorunda erkek refakatçi kesinlikle yasak.