39+5te gelen minik mucizem.. Sabah kalktığımda hafif adet ağrısı gibi belime vuran ağrılar hissettim . Ama çok yoğun değildi. Gün boyu kendimi takip ettim ve akşam 8den sonra bi düzene girdiğini kasılmalarım olduğunu farkettim. Gece 2ye kadar evde bekledim. Egzersiz yaptım sıcak bi duş aldım. Hastaneye gittiğimde hiç açılma olmadığını ama bebeğin kanala yerleştiğini her an hızlanabileceğini söylediler. Tabi bu sırada kasılmalarım 5 dakikaya kadar düşmüştü. İlk başlarda çok yoğun ağrılar değildi ama zaman geçtikçe beni biraz zorlamaya başladı. Sabah 8e kadar hastane bahçesinde yürüdüm aksak yürüyüş yapmaya çalıştım. Elimden geldiğince nefes egzersizi yaptım açık havada. 8de muayene olduğumda artık doğumhaneye alabileceklerini söylediler. Yatışım yapıldı epidural takıldı. Ve sancılar daha şiddetli gelmeye başladı. Nst de 100leri defalarca gördüm. Daha sonra açılma ilerledi ama suyum gelmedi. Suyu patlattılar bu yüzden. Ondan sonra süreç daha da hızlandı. 7 8 cm’den bi anda 10 cm’e yükseldi ve ıkınma evresine geçtik. Yarım saat içinde bebeğim doğdu. Doğum anı çok kolaydı. Kesi yapıldı ama hiç hissetmedim. Dikişi de aynı şekilde hiç hissetmedim. Suni sancı almadan kendi sancımla saat 4te doğum yaptım. Sancı çekmek zor nefesinizi ne kadar iyi kontrol ederseniz süreç daha da kolaylaşıyor. Ben öncesinde 1 ay kadar pilates yapmıştım ve çalıştığım için de günlük 10bine kadar adım atıyordum. Bunun da faydası olduğunu düşünüyorum. Herkese kolay doğumlar diliyorum 🫠