benimki planlı bir gebelikti ve eşim de hayatı boyunca hiç sigara içmediği için bırakmamı evlendiğimizden beri çok istiyordu. hamile kalmadan 4,5 ay önce bıraktım, yaklaşık 12 yıldır içiyordum ama hiçbir zaman tiryaki olmamıştım yani bir paket bana iki gün kadar gidiyordu, yalnızca alkollü ya da sosyal ortamlarda abartabiliyordum miktarını. ilk aylar biraz zorladı yani o yoksunluk hissi insanı mahvediyor. kahve yanında, akşam yemeği sonrası ya da alkollü ortamlarda çok aradığım oldu hatta şu an hamileyken de tiksinmiş değilim, bazen kokusu burnuma geldiğinde tiksinmekten ziyade özlem hissi bile duyuyorum ama bunca ay içmeden durmuşken en azından bebeği emzirmem bitene kadar dayanmak istiyorum ve yapabilirsem bir daha hiç içmemek istiyorum. ama sizi asla yargılamıyor ve yadırgamıyorum, çocuğunuzu sizden daha iyi ve daha fazla kimse düşünemez. o vicdan azabınızı ve her içişinizde aklınıza gelen kötü hisleri de tahmin edebiliyorum. eğer içmediğinizde hissediceğiniz stres size ve bebeğe zarar vericekse en minimal düzeyde kullanmanız daha iyi sanırım. umarım hepimiz sağlıkla kucağımıza alırız kuzuları 🙏🏻