deniz_95 dedimolabilirrr benim kızım 3 buçuk yaşında 3 yıl önce halkbankasında açtırdım. Zaten 3 devlet bankasında yapılıyor bu beş çocuklar için hepsinin sistemi aynı. Ben banka yakın diye oraya gittim. Katkı payım düşük. Akmasa da birikiyor diyeyim. Fon olarak altın fonunu seçtim. Altın arttıkça para da artıyor. Azaldıkça azalıyor ama altın zaten kaybettirmiyor. 10 yılı dolunca parayı çekip tarla vs almayı düşünüyorum.
dedimolabilirrr deniz_95 aaa süper işte bende bu şekilde altın değerinde biriksin istiyorum yoksa evde yapmak istesem en az gram almam lazım bir gram 4 bin küsür ben o parayı biriktirene kadar harcarım ama bir yerde belli miktar atsam altına dönüşse süper olur 😅
deniz_95 dedimolabilirrr ya altına dönüşmüyo ama altın fonu da onun gibi altın arttıkça o da artıyo. Bankada işlemi yapan görevli altın fonu ileriye dönük daha kârlı altın arttıkça para da artacak dedi öyle oldu. Tamamı altın fonunda. Haa borsadan anlasam diğer fonlara da bölüştürme imkanım var ama anlamıyorum😂😂😂
3_bebelianne dedimolabilirrr altın vade hesabı bir bankadan daha karlı ve mantıklı geliyor bes var benim çalıştığım kurumda ama iptal ettim
dedimolabilirrr 3_bebelianne ya ben hiç anlamıyorum altın vade hesabı vs bes sadece aklıma çok yattı onu bi denemek istedim 😅
Guzel_bebem dedimolabilirrr garanti bankasına 500 TL atıyorum aylık 150tl devlet katkısı bide yüzdesini altına yatırdım ordanda geliyor altın yükseldi mi onda para geliyor
dedimolabilirrr deniz_95 şuan bana Çince konuşuyor gibisiniz ne fonu ne borsası o kadar yabancıyım ki her konuyu araştırırım ama bu işleri hiç araştırmamıştım 🙈 ben altın fonu diyince attığım para misal 1000 tl altın olarak 0,2 gr falan yapsa o şekilde hesabı da gr altın birikiyor olarka anladım suan 😂😂
nesemom dedimolabilirrr ben türkiye hayat emeklilik ve anadolu hayatla çalışıyorum bu konuda anadolu hayat hesabım maaşım üzerinden vergiyi geriye dönük alabildiğim bir hesap aylık 70 dolar yatırıyorum ama %3 kesinti yapıyorlar türkiye hayat emeklilikten daha memnunum orada da altın hesabım var altının hiçbir zaman kaybettireceğini düşünmüyorum başlarda 2000 tl ile başlamıştım %30 devlet katkısı ile her ay 600 tl daha ekleniyordu ve altın arttıkça da hesabımda biriken para artıyor aslında diğer hisse fonlarını yani paramızın değerlenebileceği fonları takip etsek güzel olur ama bende o işlerden anlamıyorum pek ayrıca biz annemin üzerinden bir bes hesabı daha açtık çünkü beslerde 10 yıl sistemde kalma ve 56 yaş şartı var bunlar dolunca paranızın ve devlet katkısının tamamını alabiliyoruz annem de 10 yıl sonra 56 olacağı için ondan faydalanıcaz ödeme yapan ve parayı alacak olan eşim üzerine kayıtlı yani kimsenin hak iddia etme hakkı yok sadece isim ve kimlik bilgileri olarak annem üzerine kayıtlı
3_bebelianne dedimolabilirrr bereketli olsun altın vade hesabı kayınpederim yapıyor kar elde ediyor valla motor aldı🤣😂 üç tane o vadelerden
dedimolabilirrr 3_bebelianne aaa o kadar diyorsunuz 😂 benim eşim de benim tersime girmediği altın, döviz, borsa her yerde var kendisi 😂 ama ben sorunca ben ikimiz yerine de yapıyorum diyor bende o yüzden burada size sordum ama akşam bu bes mi yoksa altın vade hesabımı mantıklı ona soracağım😂
deniz_95 dedimolabilirrr yok öyle değil. Örneğin 1000 tl en var. Bugün 1000 tl ye 1 gram alabiliyorsun diyelim. Altın yarın 1100 lira oldu diyelim senin de paran 1100 lira oluyor. Altın oranında artıyor ama gram olarak göremezsin onu yine tl olarak artıyor ama altın oranında.
3_bebelianne dedimolabilirrr sorun bakalım evet vadelerle aldı bir yılda tabii hemen değil kendine oğullarına aldı🙈
Catperson dedimolabilirrr devlet desteğini çekebilmek için 10 yıl sistemde kalmak ve emeklilik yaşına ulaşmış olmak gerekiyor. İkisini birden sağlamazsa bu şartların eksik katkı alınabiliyor. Bunu öğrendiğimden beri soğuğum ben bese. Emeklilik yaşı yaklaşmış birinin üzerinden yapmak daha mantıklı varsa çevrenizde güvendiğiniz birileri bu şekilde. Bes hesabı var kızımın her ay ödemeyi yapıyorım bir kısmıyla altın bir kısmıyla hisse senedi fon vs alınıyor. Tl olarak görüyorsunuz birikimi ama değer kaybetmiyor o konuda sıkıntı yok. Çocuğum ilerde o parayı kullanmak istediğinde tamamını alamayacak devlet katkısının emeklilik yaşında olmadığı sürece. Devlet katkısından maksimum faydalanmak için de her yıl toplu ödemelerle desteklenmesi de öneriliyor. Çocuk için açılan bes hesabında caymak kendiniz için açtığınızdan daha zormuş okuduğuma göre. Hem anne hem babadan bazı belgeler gerekiyor vs vs prosedür farklı.
Catperson Bir de şu kayıt esnasında söz etmedikleri işletim kesintisi gibi bir şey var, kendime açtığım bes aylarca zarar etmiş gibi görünüyordu kesintiler yüzünden. Yok bes pişmanlıktır gerçekten. Çekmeye de üşeniyorum orda da uğraştıracaklar çünkü.
dedimolabilirrr Catperson ayy bunu bilmiyordum söylediğiniz çok iyi oldu iyi ki açmışım böyle bir post daha detaylı öğrenmiş oldum çok teşekkür ederim ❤️
dedimolabilirrr ysee evet ama her bankanın şartları sağladıkları olanakları vs farklıymış o yüzden sordum 🙂↕️