Yaklaşık on gün önce doğum yaptım. Buraya yazan arkadaşları okumak bazen iyi geliyordu ben de yazmak istedim.
Bayramın birinci günü sabah kasılmalar başladı ama yalancı kasılma olabilir diye düşündüm bekledim, kasılmalar arası zamanı ölçtüm ama asla düzenli değildi. 20-10-5-15 şeklinde sürekli değişiyordu. Ama kasılmaların ciddi olduğunun farkındaydım. Dinlenip bir şeyler yemek dışında bir şey yapmadım sürekli uzandım uyumaya çalıştım. En büyük sebebi ise nişanım veya suyum gelmedi. Kasılmalar da düzensiz olunca onun verdiği rahatlıkla beklemeyi tercih ettim. Akşam 5 gibi doktoruma yazdım çünkü kasılmalar güçlüydü hala düzensizdi. Hastaneye gitmemi nst bağlanmamı söyledi hastaneye girdiğimizde saat 22.00 civarıydı ve 3 cm açıklığım olduğunu söylediler, yatış yapıldı.
Kasılmalar gece 3e kadar iyiydi ancak 3ten sonra gerçekten en kuvvetlileri başladı sabah 06.00 civarı doğumhaneye alındım açıklığım 8cmdi. Doğumhanede birkaç kasılma daha karşıladım ve 06.25te bebeğim doğdu.
Kasılmaların en güçlü olduğu zamanda duşa girmeyi tercih ettim epidural vs almadım. Ama doğum bitince farkettim ki sezaryen hiç düşünmemişim. Kendimi şartlamışım çünkü gerçekten düşündüğüm tek şey bir şekilde kasılmaları yönetmem gerektiğiydi. Bebeğin veya benim sağlığımla ilgili bir problem olmadığı sürece vajinal doğum istiyordum ama çoğu arkadaşım kasılmalar güçlendikçe sezaryen istediklerini anlatmışlardı o yüzden yazdım bunu. Özellikle belirti olarak saydığımız nişan ve su gelmemesi de aklımızda olmalı suyumu doğumhane doktor açtı mesela. Ayrıca doğum eğitimlerinden kullandığım tek ve en önemli faydasını gördüğüm şey nefes egzersizleriydi kesinlikle bana çok yardımı oldu.
Hepinize sağlıklı kolay doğumlar diliyoruuum :)))