Ebrs Kızlar merhaba. Bi sorum olacaktı. Tetenoz aşısı yaptırmayan var mı? Türkiyede degilim, burada da hastaneler aşı uygulaması olmadığını söyledi. Yaptırmasam çok mu tehlikede olurum? Böyle bi durumla karşılaşan var mı?
Shrrife Ebrs canım normal doğumda dikiş atılıyor sezaryen zaten ameliyat bu işlemler sırasında steril olmayan bi alet tetenoza sebep olabilir Allah korusun o yüzden bence yaptırmalısın.
Pamugum Ebrs bende yurtdışındayım malesef benm doktorum da gerek görmedi ben ısrar edince reçete yazdı alıp yaptırabilirsn dedi ama bu sefer eczacılar satmadı hamilelikte olmaz bu sorumlulugu alamayız dediler onlar bu kadar tereddüt ederken bende vazgeçtim aşı yapmaktan. Zaten burada tek doz olarak satılıyor ama Türkiye de iki doz olarak yapıyorlar. İçeriği farklı olabilir bu yüzden yan etkileri olablr diye düşünüyorum
ipktos Ben daha bugün yaptırdım yaptırmak büyük önem taşıyor dedi doktorum steril olmayan aletlerden mikrop kapabilirsin neyle karşılaşacağımızı bilemeyiz dedi yaptırdım bu yüzden
Ebrs ipktos bugün özellikle sordum, sadece turkiyede var böyle bi uygulama dedi. Çok moralim bozuldu 🙄
Figennn Ebrs 38+5 canim sen neredesin canim? Yurtdisinda her bi konuda cok rahatlar, onemli olsa vururlardi bnce
Ebrs Nira bizim doktorda o konuda biraz rahatti, gerek yok falan dedi ama bilemedim içim rahat etmedi hiç
Ozgemesut Ebrs 4. Aya girerken bir doz ve beşinci aya girerken bir doz yapılıyor canım hatta Doğumdan sonrasına kadar 5 doza tamamlanırsa daha iyi diyorlar burda aile sağlığı merkezleri sıkı takip ediyor ben unutmuşum arayıp sürekli çağırdılar
aylaacetin Ebrs demekki çokta gerekli değil yabancı ülkeler kendilerini riske atıcak hiç bişey yapmazlar ve yurt dışında kimi tanıyosam çocuğunada aşı yaptırmıyor bilmiyorum aşıyı kendileri üretip kendilerinin yaptırmamaları saçma değil mi?
Nira Ebrs benim ki de öyle çok rahattı hiç gerek görmedi ısrarcı olmama rağmen. Türkiye’de de bazı doktorlar gerek görmüyor ama çoğunluğu olması gerektiğini söylüyor. İçin rahat değilse yaptırabilirsin tabi doktorun onay verirse bazen de erken doğum riski olanlara önermiyorlarmış onu da bu formda gördüm bilmiyordum. Ben yinede zararından çok yararı olduğunu düşünüyorum.
Ebrs Ozgemesut hem anne hem bebek için o kadar önemli bi aşıyı gerek duymuyorlar burada, anlamadım ki değişik bi düzen 😏 ben 20.haftaya girdim ilerleyen haftalarda olsam bu aşıyı zararını görür müyüm acaba 🤔
Ozgemesut Ebrs tam olarak bende bilemiyorum ki canım mesela ben bu aşılarımı yaptırmıştım aslında ama aşı kartımı kaybettiğim için olsun yeniden yapalım dedi ebe garantiye almış oluruz dedi
Yenianne7 Ebrs Bende gec kalmistim canim 24. Haftada ilk dozunu 28. Haftada 2. Dozunu oldum bi sorun olmaz dedi hemşire
Ebrs aylaacetin kesinlikle sacma ve bağışiklık kazanilmasi açısından önemli yani nasıl bu tarz şeyler atlanır anlayamıyorum
Ebrs Yenianne7 aaa iyi çok şükür bemde ortalama o haftalarda turkiyeye gelebilirim, içimi ferahlattiniz valla 😊
Mervenur48 Benimde doktorum gerek gormedi olsanda olur olmasanda dedi.ama saglik ocagindaki ebe hergun ariyor azarliyor ne yapacagimi bilmiyorum.bugun yine aradi yarin gelceksin diyo illa.acisi hic umrumda degil ama dediginiz gibi yabanci ulkelerde uretilip kendi ulkelerinde mecburi olmayan aşi niye turkiyede bu kadar israrci sekilde vurdurulmaya calisiliyor.
aylaacetin Mervenur48 git imza at canım kendi isteğimle yaptırmak istemiyorum diye. Benimde zamanım geldi daha aramadılar ama gidip imza atıcam. Ben ilk hamileliğimde yaptırdım sonra hastaneye yattım erken doğum riskim başladı aşı tetikledi diye düşünüyorum. Bidaha yaptırmayı düşünmüyorum bu kadar ısrar niye onuda anlamış değilim
Ebrs Mervenur48 belkide turkiyedeki hastaneler yeterince steril değil 🤔 yani bi tek bu ihtimal aklıma geliyo
Nira Pamugum bende bulamamıştım eczanelerde yok özel hastanelerde yok devlette varmış o da acilde sadece. Doktorumda istemeyince yaptırmadık bizde
Mervenur48 aylaacetin Ebrs olabilir ama benim icim rahat doktorum rahatlatti acibademde olcak dogumum kuflu makasla kordon kescek halimiz yok herseyimiz steril dedi.tetanos nelerden bulasir okudugumdada gerek gormuyorum.🙂
Mervenur48 aylaacetin erken dogumdan korkuyorum bende sadece. o kadar cok forumlarda geziniyorum cogu kisi erken dogumu tetikledigini yazmis.yarin ola hayrola ya saglikocaginda elinde asi arkamdan kosturur ayy geriliyorum ya azarlamasi hala kulagimda.