Zeynep3434_ öncelikle ilk 1 saat sonraki ölçümün 140 hatta mümkünse 120 altında olması gerekiyor.
Şimdilik suyu iyi olabilir ama siz şekeri kontrol altına almazsanız suyunuz da bebeğin kilosu da artar , erken doğum riski oluşturur diğer haftalarda. Her şeyi geçtim şeker bebeğe geçerse yazık ileride sağlık sorunları da yaşayabilir.
Yapmanız gereken şeyler , ekmek, pilav (bulgur da dahil) makarna patates hayatınızdan çıkarmak. Paketli ürün tatlı hamur işi yememek.
Bol protein alın, tavuk et balık gibi.
Gün içinde yoğurt ayran kefir tüketin
Ara öğünlerde kuru yemişlerden ceviz badem fındık tüketin mutlaka.
Meyve olarak elma armut tüketebilirsiniz ama porsiyonu abartmadan , yoğurt ve ayranla birlikte.
Ben mesela sabahları yumurta salatalık biber zeytin yiyorum. 3 saat sonra falan ara öğün olarak peynir yiyorum , 3 çeşit peynir (kaşar , beyaz peynir gibi ) ama porsiyonlarını abartmıyorum yanında kuru yemiş ayran.
Akşam yemeklerinde sebze ve protein tüketiyorum. Etin yanında kabak patlıcan. Tavuk salatası , balıkla da marul gibi.
Ölçümlerim hep 80 90 100 çıkıyor. Doktor insülin vermedi diyetle devam et dedi. Ama sizin 140 üstü çıkmaya devam ederse size insülin verir. Başta çok zor oluyor ama insan zamanla alışıyor.
Ekleyeyim kahvaltıda yarım avakado da yiyorum bebeğe kilo aldırsın diye. Normalde şeker varsa muz önermiyorlar ama ben bebeğe kilo aldırıyor diye, yarım muz , yoğurt , biraz yulaf, bol kuruyemiş (ceviz , fındık, badem) bir de üzerine biraz tahin döküp bunları karıştırıp yiyorum. Şekerim 100 ü geçmiyor. Muz yerseniz yarım ya da çeyrek yiyebilirsiniz ama mutlaka yanında kuruyemiş ayran ya da yoğurt olmalı , ki dengelesin.