Gebelik hesaplama tarihi son adet tarihinden baz alınır. Ancak bu sizin dollenme zamaninizi bilemez ortalama yumurtanın çatlama zamanına gore veri oluşturur bu esasında ilerleyen haftalarda kadin dogum doktorunuz tarafından bebek olcumu yapıldığında belli olur. 5. Haftalara gore betanizin 100 civarı olması dusuk ancak gec dollenme olduysa normal. Normalde 5. Haftalarda beta 1500 uzeri olur ve kese gözükür ancak gec dollenme olduğu zaman bu surec değişir. Betanin yükselmesi ve haliyle kesenin gözükmesi ardından bebeğin gözükmesi de beklenenden zaman alır geriden gelir. Su an kadin doğuma gitmediğiniz icin son adet tarihine gore ilerlemeniz normal. Ancak en kısa zamanda doktora gitmenizi tavsiye ederim çünkü beta takibi yapilmasi gerek. Eger betaniz duzenli olarak artıyorsa 2 gunde en az yüzde 60 olması beklenir, o zaman saglikli bir gebelik icindesinizdir ve gec dollenme yaşamış olabilirsiniz. Ancak betaniz sabit kaliyorsa, düşüyorsa veya az bir farkla artıyorsa bu kimyasal gebelik olur yani dollenme olmuştur ancak embriyo rahimde tutunamamistir. Ayrıca beta değerleri de kişiden kişiye gore değişir o yüzden yukarıdaki yorumlara bakarak söylemek isterim ki kiyaslama yapılmamalıdır. Siz su an icin alkol tüketmeyin sigara içiyorsanız en azından birakabilirseniz bırakın veya azaltın, ardından en kısa zamanda bir kadın doğum doktoruna gidin umarım saglikli bir gebeliktir her sey gönlünüzce olsun 🌸