melekkizim_00 Merhabalar hemen hemen aynı haftalarda aldım tanıyı. 22. Haftada detaylı ultrasonda rahmin 1 - 1.5 cm üzerinde olduğunu söylediler. 28. Haftada kontrole gittiğimde yukarıya çıkmaya başladığını söyledi ve benim için asıl olay bundan sonra başladı 🙄
- Haftada kanama ile gittim bakıldı araştırıldı 5 gün hastanede yattım plasenta kaynaklı olduğu plasentanın yukarı çıktığı ama Vasa Previa şeklinde olduğu söyleyendi. Hastaneden çıkış yapıp memlekete geldim burada Perinatolog sırası beklerken 30. Haftada tekrar kanama yaşadım ve tekrar hastane yatışı yapıldı kanamamın eski kanama olduğu durumun Vasa Previaya döndüğü ve bu durumun özellikle bebek için çok daha tehlikeli olduğu söylendi. 1 hafta tekrar yattım hastanede sonrasında çıkış yaptık. Evde dinlenmem gerektiği çok fazla hareket önerilmediği söylendi.
33 + Haftadayım geçen gün kanama değilde akıntı şeklinde eski kanamanın devamını yaşadım kontrolde sıkıntı olmadığını ve 4 hafta sonra planlı sezeryan ile doğuma alacağını belirtti daha fazla beklemenin bebeğin hayatını ve benim hayatımı tehlikeye atabileceği belirtildi 🙄 Çünkü bebek su kesesini patlatırsa Vasa Previa kaynaklı ( Bebeğe ait korumasız kan damarları ( plasentadan beslenilen) ) rahim ağzında olduğu ve baskı ile oluşacak kanamada bebeğin kan kaybedeceği bununda önce bebeğin sonrada benim için çok riskli olduğu belirtildi . Şimdi sağlıkla 4 haftanın geçip çocuğumu kucağıma almayı bekliyorum.
Size tavsiyem iyi bir Perinatalog bulup onunla devam etmeniz 🙄 Birde dinlenmeye çok dikkat etmemiz ben 29. Haftaya kadar genel olarak hep ayaktaydım. Araç kullandım ilk oğlumu kreşe bırakıp geldim. Genel olarak gündüzleri dinlemeye fırsat bulamadım 🙄