gurbette_bir_anne Bu konuda asla tek bir doğru cevap yok ne yazık ki. Bilimsel bir araştırma ve kanıtlanmış bir sonuç olmaması da hamileler üzerinde bunun deneyinin yapılamayışından kaynaklı tahmin edeceğiniz üzere. Benim çevremde hamileliğinin başından sonuna her ay boyatan da oldu, hiç boyatmayan da. Boyatabilirsin diyen doktor da gördüm kesinlikle hayır diyen de (Oje sürmenin bile zararını savunan doktorlar var sonuçta)
Bu sebeple kendi araştırmanızı yapıp içinizin rahat edeceği kararı almanız önemli.
15 yıldır sigara içen biri olarak hamile kaldığımı öğrendiğim gün sigarayı şak diye bıraktım. Ama 20 yıllık bir boyalı sarışın olarak ilk 12 hafta boyatmadan dayanıp 14. hafta ilk kez olmak üzere şu ana kadar 3 kere organik boyayla açıcı (oksidan) kullanmadan dip boya yaptırdım çünkü hem çok beyazım çıktı hem de sarı saçlarımın kahverengi uzayan dipleri çingene gibi oldu.
Şu an 35. haftadayım, 1 ay içinde doğurmadan önce 1 kere daha organik boyayla dip boya yaptırmayı düşünüyorum. Her trimester yapılan detaylı taramalarda herhangi bir sorun çıkmadı. Kendi araştırmam sonucu kendi adıma aldığım karar bu şekilde. İlk 12 hafta kritik onu söyleyebilirim, sonrası size kalmış.