tkkece Normal doğum yapan annelere soruyorum, ben şuan 32. haftadayım normal doğum istiyorum ama korkuyorum, acıyı nasıl tarif edersiniz ve şiddeti nasıl?
staRmama tkkece şöyle tarif edeyim belden giriyor kasıklara vuruyor korkutmak istemem ama nst çektirmek ızdırap gibiydi yatamıyordum çünkü sancıdan adet sancısının ağır olanı falan diye düşünüyordum ben ama alakası yokmuş. 15 saat kadar sancı çektim zorunlu sezaryene alındım fikrimi sorarsan normal dene çünkü sezaryenin de sonrası zor 1 hafta oturarak yattım sonraki 1 haftada asla sağa sola donemeden yattım ki doktorum bile bana sen hiç sezaryen olmuş gibi değilsin çabuk toparladın demişti. Bence en iyisi bebeğe bırakmak o nasıl isterse öyle gelsin
269522 tkkece herkes belden karına ağrı diyor ama benim belim ağırmadı doğum sancısında hep karnım da ağrıyı hissettim çok şiddetli adet sancısı gibi düşün saniyelik araların var geçiyor geri geliyor. Ben epidural aldım çok yorulduğum için özel de yapacaksan epidural alıp sancılar devam ederken sen hissetmez dinlenirsin. Sonrası zaten doğum anı sancıyı şuan hatırlayamıyorum ıkınma daha çok ağır basıyor yoruluyosun bitsin artık istiyorsun zaten doğum hane de çok uzun sürmüyor . Sonrası kuş gibi ☺️ doğum sonrası rahatlık için değer bence o sancıyı çekmeye. Hem de hayatında çok farklı özel bir deneyim anı oluyor.
Eldgrn tkkece Bazıları belden bazıları karından çekiyor. Bende karından çektim başları hani adet olmaya yakın karında tatlı ağrılar kramplar olur öyleydi açılma ilerledikçe seviyesi yükseldi. 9 cm civarına ulaşınca sancı boyutu hat safhada oldu. Yarım saat içinde kucagıma aldım ve o tüm ağrı bir anda gitti kendim kalktım giyindim öyle rahattı. Toplamda 4.5 saat cektim bitirdim sancıyı çok guzeldi doğumum yine olsa yine o şekilde doğum yapmak isterdim. Açıklık 5 cm olunca doktorum gelmişti espri yapıyordu sen neden bağırmıyorsun diye 🤣 çok severdim doktorumu esprisini yapmadan gitmezdi. Bende şuanlık dayanilmayacak agrım yok yok iyiyim birszdan nefesim bana lazım demiştim 🤣🤣 ay o an yüzünü gör cevabımdan memnun olmuştu. Kısaca böyle yani karın bölgesinde adet ağrıları hafiften yükseğe doğru gitti ve bitti. Ha devamlı olmuyor tabi ağrılar kramplar belirli aralıklarla geliyor açıklık tam olmadan hepsi dayanılır ağrılardi bir sra uyuduğumu biliyorum 🤣🤣 sanciyla geri uyanmıştım 😁😁çok şükür şimdi 2 yaşında kızçem
10gamze tkkece acı eşiğine bağlı tamamen bebeğe bağlı doğum anını nasıl yöneteceğine bağlı birisi geçen gün demiş merdiven inip çıkmam spor yapmam kiloluyum mesela normal doğum zor olur normal doğum için hurma bol su ılık suda duş merdiven inip çıkmak pilates yapmak esnek ve hareketli olmak çok önemli iki normal doğum yaptım ilkinde iç dış dört dikiş ikincide hiç dikiş yok ama biraz zor geçti sana anlatmayacağım sonra vazgeçme😏
tkkece staRmama peki mesela ne ağrısına benziyor kas ağrısı gibi mi kramp gibi mi? Çok merak ediyorum
staRmama tkkece kuzum yani tarifi yok gerçekten 😂ilk baş benim 6-7 dakikada bir geliyordu belden bir vuruyor kasıklara dalga dalga ağrı olarak tarifi olduğunu sanmıyorum krampla alakası yok kas ağrısı da değil rahimden gelen bir şey sanki bebeği çıkarmaya çalışıyor itiyor gibi
Sudnaz tkkece bu ağrının tarifi yok bu ağrı hiçbir ağrıya benzemiyor vucudundaki tüm kemiklerin kırılıyor gibi bi ağrı bence tarifi tam olarak bu
staRmama 269522 sana katılıyorum cidden sezaryenin sonrası zor güzelleme yapamayacağım. Sancılarım benim adet sancısıyla hiç benzemiyordu ama
staRmama tkkece sezaryene döndü bebeğimin kalp atışı düştüğü için ama normal yapanlar uyusuk olduğu için acımıyor demişti
staRmama Eldgrn ayy maşallah ne güzel doğum olmussss 😍 bende 6-7 cm açıklıkla sezaryene alındım maalesef
Eldgrn staRmama Her doğum farklı ilerleyebiliyor. Önemli olan aslında sağlıkla dünyaya gelmesi o an öyle gelişmiş sezeryana dönmüş sağlık olsun. Rabbim sağlıkla büyütmeyi nasip etsin ❤
ArasMom__ tkkece hiç yalan söyleyemiyeceğim sancısı aşırı kötüydü neyse onları geçtimde doğum sonradı dikişler hayli berbat 14 gün olacak doğum yaptım hala yatalağım uzanarak yemek yiyorum yada ayakta yiyorum bebeğimi kendim alamıyorum sadece emzirmek için biri verir öyle emziririm. Neden diye soracaksan dikişlerim açılmıştı aslında 5. günde açıldı doktora gittiğimde açılma ihtimali var dört gün sonraya kontrol günü verdi halbuki açılmıştı 9. gündü gittiğimde açılmış tekrar dikecez dediler bende sadece açılan dikiş dikilecek tekrar sanarken tüm dikişleri alıp yeni diktiler mahvoldum artık günlerdir keşke sezeryan olsaydım diye ağlıyorum ama sancıda bir arkadaşım dediği gibi çok kötü vuruyor benim belime kuyruğuma kasıklarkma vuruyordu bir an kendime vurmuştum o sancılarla çünkü çok kötüydğ bende regli sancının en şiddetli halini sanırdım ama çok farklı çok kötüydü. Yani benim sonrası daha kötğ geçti evet doğum sancılar oldu bitti ama bu dikişler beni mahvetti sen dikişlerine doğumdan sonra çok çok iyi bak keşke bende bilseydim başta çok iyi bakardım. Son postlarıma bakarsan neler çektiğimi görürsün )): Umarım seninki çok pozitif geçer
Acelya11 tkkece bende senin gibi merak ederdim oyüzden hissettiğimş yazacağım, karınımın ortasında rahim ağzında yani Sanki biri orayı çekiçle küt küt vuruyor gibiydi tam olarak bunu tarif edebilirim sabredemedipim bişeydi ben çığlık çığlığa bağırıyordum
Acelya11 tkkece ama bunlar seni vazgeçirmesin 2 normal yaptım birş daha yeni diğeri 15 ay oldu ard arda çok memnunum iyiki böyle oldu sırf sonrasında ki rahatlık için yapmakmistedim benim canım çok tatlı buarada iğne bile yaptırmam
ArasMom__ tkkece doğum anında uyuşturup kesi attılar ama bebek geldikçe yırtılma hissi oluyordu hissediyordum. İkinci dikişimde üç defa uyuşturmalarına rağmen dikimleri hissetmiştim. Doktor bu hissetme değil hissetsen yerinde duramazsın demişti ));
minikbebegim06 tkkece şiddetli bir adet sancısı gibiydi benim 6 7 cm e kadar hatta cok fazla hissetmedim bide sürekli olmuyor ara ara dinleniyorsun kısa sürelerde tabii herkesin aci eşiğine göre de değişen bir durumdur diye düşünüyorum
minikbebegim06 tkkece ben o an ağrı değilde yoğun bir baskı hissetmiştim ve tuvalet hissi 2 dk olmadan bebek geldi zaten