[silindi] Herkese merhaba,Manisada ceyiz,düğün,takı kültürü hakkında bilgisi olan arkadaşlarım var mı
Ayse0575 [silindi] ay manisada yaşadım 2 yıl kişiden kişiye göre değişiyor ama altın çok istiyor gelin tarafı onu biliyorum gördüklerimin geneli aşırı para düşkünüydü 😅 çeyizlerini dolu gördüğümde vardı boş gördüğümde
Anneadayii_ [silindi] Manisa’ya gelin geldim evlendiğin aileye bağlı bana herşey istediğin gibi olsun dediler bende çeyiz serme bohça götürme adetlerini yapmadım bizde altın istemede yoktur zaten eltime ne yaptıysa aynısını yaptı ama kimisi adetlerimiz diye tutturuyo orası ayrı
[silindi] Ayse0575 çok misal ne kadar çok canım 😁misal kac bilezik hangi set ne kadar zincir görünüyordu
Ayse0575 [silindi] Trabzon hasır set, normal altın set,boynuna dizili altın kolye vardı yarım mı diziliydi tam altından mı onu tam anlayamadım 10 burma bizelik,beştaş, tektaş en son gördüğüm bu idi😅 daha fazlası var mıydı bilmiyorum
Deniz33ye Ben manisalıyım canım. Tamamen aslımda karşı tarafla alakalı. Nişan bohçası olayı var. Manisa’nın neresi mesela ilçeye göre bile çok fark eder
[silindi] Deniz33ye Ahmeti mi Salihli mi ne canım bir -li ama ilçesinden emin değilim 🙈iki kol dolusuya bilezik 2 set takma olayı doğru mu
Deniz33ye Yani şöyle örnek vereyim. Benim kuzenim için ailesi 30 gramlık 10 tane bilezik bi tane tam takım set bi tane 5 i bi yerde istedi. Ama benim ailem hiç öyle bişeye girmedi gayet ılımlı davrandılar ne eşimi ne ailesini zor durumda bırakmamak adına durumunuz neye el veriyorsa o kadar yapın dediler. Aynı il aynı ilçe aynı aile arasında bile farklılık oluyor
[silindi] Deniz33ye hey maşallah bu istenenin tamamini yapabildiler mi peki merak ettim,sana neler takıldı canım
ppmerlina Deniz33ye yanlış anlama da kuzenin bi tarafları altın kaplama mı tövbe estağfurullah 30 gramdan 10 bileziği ben kuyumcuda bile yan yana görmedim 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 biz bedavaya gitmişiz
ppmerlina Manisalı bir akrabamızın nişanına gitmiştik bir kamyonet dolusu çeyiz yapmıştı erkek tarafı. Hepsi de süslü püslü bişeydi 🤣🤣🤣