Arkadaşlar merhaba 🌸 Sizinle hamile kalma serüvenimin bazı detaylarını paylaşmak istedim. Yani ben kimim ki tavsiye veriyorum doktor falan değilim ama bir hemcinsiniz olarak paylaşmak istedim 🫣🤣 Hepsi topluca olsun diye düşündüm. Anneler ve anne adayları altına siz de yaptıklarınızı yazabilirsiniz 🌸
KAN/SPERM TAHLİLİ
❤️Arkadaşlar bence işin en önemlisi bu çünkü siz günde 10 tane ilaç içseniz bile sağlıksal bir sorununuz varsa işe yaramayacaktır. Vitamin eksikliğiniz, hormon fazlalığınız, kistiniz, enfeksiyonunuz, tüplerinizde yapışıklık, tıkanıklık, pcos gibi hastalığınız olabilir. Siz kendinizi dıştan bakınca iyi görebilirsiniz ama içinizi bilemezsiniz. Evvela bir doktor kontrolüne gidin. Gerekli görülürse rahim filmi çektirin.
❤️ Ve tabikide bebeğimizin mayası sperm. Bazı erkekler ben sağlıklıyım ya ben iyiyim ya diyip kendini en iyi erkek zannediyor biliyorum ama tavsiyem eşinizin de bir üroloji muayenesi olması. Maddi gücünüz yetiyorsa özele gitmesini öneririm. Sperm yoğunluğu, sperm miktarı, sperm yamukluğu, atış hızı, varikosel gibi bir sürü alt başlığa bakıyorlar. Kesinlikle çooook önemli. Ona göre belki eşinize vitamin başlatabilirler.
BESLENME
❤️ Beslenme bu işin temel taşını oluşturuyor. Neyin şekli organa benziyorsa ona yararı varmış mesela cevizin beyine benzeyip beyne yararının olması gibi. Bu yüzden abartmamak kaydıyla her gün yumurta, avokado, çiğ çerez tüketmemiz gerekiyor. Sabah uyanınca ve akşam uyurken ağzınıza mutlaka bir kaşık pekmez atın. Eşinize de verin.
❤️ Su içiminizi arttırın. İdrar yolu enfeksiyonu gibi enfeksiyonlarınız varsa bol bol su içip idrara çıkararak azaltabilirsiniz.
❤️ Paketli ve hazır gıdaları kesin diyemeyeceğim çünkü maalesef ben de boğazıma düşkün biriyim. Ama ne kadar az yerseniz o kadar iyi bildiğiniz üzere
❤️Hayıt otu ve macunu çok iyi diyorlar ama tadı berbat arkadaşlar yani yiyebiliyorsanız ne mutlu mutlaka yiyin ama ben aldım yiyemedim çöpe attım. Zehir gibiydi bununla hamile kalacağıma hiç kalmam daha iyi demiştim 🤣🤣🤣
KİLO:
❤️Arkadaşlar ben 78-80 kilo arasında hamile kaldım inanın zorluğunu şimdiden çekiyorum. 60 kiloyla kalsam doğum sonunda belki şu anki kilomda olacaktım ama şimdi 100′e kadar çıkma riskim var. 1 senedir bebek istiyorduk hep 70-80 bandında gidip geldim. Belki daha zayıf olsaydım daha hızlı hamile kalabilirdim çünkü kilonun buna etkisi var diyorlar. Bi de iş yapmanızı da zorlaştırıyor yani halsizlik yorgunluk yapıyor kendinizi kaldıramıyorsunuz
EGZERSİZ/SPOR:
❤️ Ya hamileysem ve bilmiyorsam, eğer spor yaparsam bebeğim düşer mi demeyin. Doktorlar hamileyken bile spor yapmayı öneriyor. Biz naim süleymanoğlu gibi spor yapmayacağız sonuçta 🤣 bir doktorun videosunu izlemiştim eğer bebeğiniz sağlıklıysa siz halter kaldırsanız bile o düşmez tutunur diyor
❤️ Ev ortamında izleyebileceğiniz videolar var. Mesela Leslie. 30 dakika gibi sürelerde hareket ediyorsunuz bol bol terliyorsunuz. Düğünümden önce yapıyordum sıkılaşmıştım kilo vermiştim. İlgilenenler olursa izlediğim videoları özelden gönderebilirim
İLAÇ/VİTAMİN:
❤️ Hepimizin bildiği gibi folik asit. Kullanım süresi hakkında pek çok bilgi var ama hem kendi doktoruma sordum hem de ünlü operatör doktorların videolarını izledim ve cevap: bebek isteminizden 3 ay önce başlayıp bebek olana kadar (hatta hamileliğin ilk 12 haftasında) devam edeceksiniz. Arkadaşlar çünkü bazı vitaminler varmış vücudumuzda depolanmıyormuş folik asit de onlardan biri. Yani 2 ay içtim bu beni 1 sene idare eder diye bir şey yok. 3 ay 4 ay içip 1 ay ara verin, sonra tekrar başlayın en kötü ihtimalle
❤️ Bebekle ilgili değil ama ben her gün magnezyum da içiyordum. Eğer kendinizi dövülmüş gibi hissediyorsanız, her yeriniz ağrıyorsa hiçbir şey yapmak istemiyorsanız doktorunuza sorup siz de başlayabilirsiniz.
❤️Eğer tiroidiniz yüksekse doktor tiroid ilacı başlatacaktır. Hamileliğe çok etkisi varmış. O yüzden tahlillerimizi aksatmıyoruz
POZİSYON
❤️ Kimine göre kocakarı işleri, kimine göre değil ama ilişki sonrası ben de ayağımı kaldırdım 🤣🤣 yani aslında sperm milisaniyeler içinde gideceği yere gidiyormuş. yani amuda kalkayım takla atayım demenin bi yararı yokmuş ama sağımızdan solumuzdan öyle duyduk bacım biz de yaptık 🤣
❤️ Her ilişki sonunda aynı şekilde durmadım mesela 3-4 kere ayağımı diktiysem bir sonrakinde yan durdum bir sonrakinde düz durdum. Ama genel olarak ayağımı diktim hep. Ve hemen ayağa kalkmayın bi 15-20 dk öyle durun. Mümkünse yıkanmayın, tuvaletinizi de biraz tutun diyorlar
STRES KONTROLÜ:
❤️ Türkiye’de bunun imkansız olduğunu biliyorum. Maddi kaygılar, ailevi sorunlar, ülke sorunları derken her yerimiz kasılıyor biz farkına olmadan. Arkadaşlar biz strese girince yumurtalarımız bunu anlayıp kendi kendilerine patlayıp çatlıyormuş. Yatakta bile “acaba bu sefer bebek olacak mı” diye düşünmeyin. Biliyorum zor ama düşünmemeye çalışın. Cinsellikten zevk alın. Sanki son defa ilişkiye giriyormuşsunuz gibi tadını çıkarın 🌸💕
Lütfen eklemek istediklerinizi siz de ekleyin ❤️
İnşallah Rabbim anne baba olmayı hakeden herkesin kucağını doldurur 🤲🏼 Evimiz bebek sesleriyle dolsun inşallah 🤲🏼🤲🏼🤲🏼