61 kiloyla hamile kaldım. Gebelik öncesi düzenli spor yapıyordum ve rafine şeker/basit karbonhidrat tüketmiyordum mümkün olduğunca. Amaa ilk trimesterda o kadar bulantım vardı ki midemi tutsun diye leblebi, ekmek, makarna vs yedim sürekli (boş mide bulantımı arttırıyordu ve canım karbonhidrat istiyordu) ve 3 kilo aldım. Forumlarda herkes bulantı sebepli kilo verdiğini söylerken ben de yalnız hissettim ve kendimi suçladım bir süre. Bulantı bazılarında kilo alımı da yapabiliyormuş meğer 🤷🏻♀️
İkinci trimesterın ortasında yavaşça bulantı geçti ve daha sağlıklı beslenmeye başladım. Ve bebek büyüdükçe midem küçülmeye de başladı. Normal porsiyonlarım kadar yersem şişkinlik yaşıyordum ve rahatsız ediyordu. İster istemez porsiyonlarımı küçülttüm ve kilo alımım düzene girdi. 32+1de +10 kiloyla devam ediyoruz. Bundan sonra kilo alımım yeniden hızlanırsa da artık takılmamaya karar verdim.
Anlaşılan vücudumuz neye ihtiyacı varsa onu yapıyor. Kendimize bu konuda baskı kurmak yerine mümkün olduğunca sağlıklı seçimler yapıp gerisine çok takılmamak gerektiğini düşünüyorum. Kimimiz gebelik sürecinde fazla kilo alıp doğumdan sonra hızlıca verirken kimimiz de az alıp zor verebiliyoruz. Bizim bu konuda yapabileceğimiz şeyler sınırlı gibi geliyor bana. Biz bebişlerimizi sağlıkla kucağımıza almaya odaklanalım derim 🥰