Ben de sizinle SSVD hikayemi paylaşmak istiyorum. İlk doğumum bundan 6 yıl önce olmuştu, bebek doğum pozisyonuna geçememişti, gelişimi durmuştu ve suyu azalınca 38 inci haftada planlı sezaryenle doğmuştu. Çok içimde kalmıştı normal doğum yapmak. Sezaryende çok zorlanmıştım, hep psikolojik olarak hem fiziksel olarak. İkinci kez hamile olduğumu öğrendiğimde çok kararlıydım normal doğum için. Denizli’de bunu yapan doktor araştırıyordum. 3 ayrı doktor değiştirdim hiçbiri bu riski almak istemedi. En sonunda şahane doktorumla kesişti yolum. Eğer herşey yolunda giderse sana normal doğum yaptırırız diyerek içime öyle bir umut ışığı doldurdu ki. Rutin aylık kontrollerde herşey yolunda gidiyordu. Ta ki 34 üncü haftadan itibaren yükselen tansiyonuma kadar. Bu biraz moralimizi bozmuştu, çünkü kontrol altına alınamazsa tekrardan acil sezaryenle sonuçlanabilirdi. Ama doktorumun sakinliği, profesyonelliğiyle tansiyonu yönetebildik. Ben bu süreçte doğuma çok iyi şekilde hazırlanıyordum. Doğum eğitimi, nefes egzersizleri, pelvik taban egzersizleri, plates, yürüyüş. 40.haftaya geldiğimizde bebeğin hala doğmaya niyeti yoktu. Doğum pozisyonunu almıştı ama aktif bir eylemde değildi. Doktorum bunun bir sıkıntı olmadığını bekleyebileceğimizi söyledi. Ama istersek doğal bazı yollarla süreci hızlandırabileceğimizi belirtti. Biz de denemek istedik. 40+2 de Doktorum Çuha çiçeği yağıyla alttan uyarım yaptı. Ve içmem için Hint yağı önerdi. Sabah akşam meyve suyuna karıştırıp birer tatlı kaşığı hint yağı içecektim. Aldım hemen. İkinci kere içtikten sonra belimden kasıklarıma ağrılar oluştu dedim başlıyor galiba. Hemen pilates topunun başına geçtim, diğer pelvik taban hareketlerini de yapmaya başladım. Squat yapmaya başlamıştım ki içimden pıt diye birşey akıverdi hemen gidip baktığımda bu bebeğin suyuydu, suyum azar azar sızmaya başladı. Sancılarda kuvvetleniyordu. Ebemle iletişim halindeydik. Su geldiği için bi nst ve açılma koktrolü için hastaneye çağırdı. Nst de sancılar düzensizdi. Açılmada 2 cm idi. Bizi eve geri yolladı, sancılar düzene girene kadar evde bekleyin dedi. O gün ve gece içinde de sancılar çok düzensiz ve aynı şiddette devam etti. Sabah uyandığımda ise hiçbir sancı yoktu. Bu beni umutsuzluğa sürüklüyordu, çünkü su azar azar hala sızıyordu. Doktorum kontrol için tekrar çağırdı, açıklık aynıydı. Bugün de bekleyeceğimizi eğer sancılar düzene girmezse ertesi gün yatış yapılıp suni sancıyla doğumu başlatacağımızı söyledi. Çünkü suyun gelmesi başladığında enfeksiyon riski vardı, yine de doktorum bir süre daha beklemeyi göze almıştı. Eve gidince hint yağını çok yoğun olarak içmemi söyledi, bende dediğini yaparak hint yağını daha çok miktarda içtim ve uyudum. Uyandığımda sancılar aşırı kuvvenlenmişti. Ama hala düzenli değildi. Bir süre daha düzene girmesini bekleyeceğimi düşünürken kasılmalar o kadar hızlı bir şekilde kuvvetlendiki bir anda düzene girip 3 dk da 1, 1 er dk olmaya başladı. Ne olduğunu anlayamamıştım nasıl bu kadar şiddetlendiğini. Hemen hastaneye geçtik. Saat akşam 22.00 idi. Açıklık 3 cm idi sadece. Doktorum doğumun sabaha ancak gerçekleşebileceğini söyledi ve eve gitti. Ebem yanındaydı birebir destekte. Bu sancı sürecini bol hareketle ve squatla , pilates topuyla geçirme kararlılığındayken yerimden kımıldayamıyordum bile. Kendimi çok başka bi alemde hissediyordum sanki bedenim orada ama ruhum başka bi yerdeydi. Kasılmalar çok şiddetliydi ama kasılma aralarını başka bir alemde başka bir boyutta yaşıyordum sanki. Değişik bir uyku hali gibi. Etrafımda birşeyler oluyor bana birşeyler diyorlar ama duymuyorum bile, herşey bulanık gibi. Bu duyguyu tarif etmek çok güç. Zaman geçmiyordu sanki. Saat 00.00 civarlarında ebem tekrar bir açıklık muayenesi yapmak istedi, bir baktı ki açılma 8 cm olmuş. Çok büyük şaşkınlık içindeydik hepimiz. 2 saat içinde bu kadar açılma asla beklemiyorduk. Hemen doktorumu çağırdılar ve bu sırada ıkınma isteği başladı bebek doğmak üzerdeydi artık. Tüm bu süreç hep nst takibiyle devam etti rüptür riskine karşı. Hastanenin ameliyathane ekibide hazır şekilde bekliyordu ne olur ne olmaz diye. Ama açılma bu kadar hızlı olunca ve bebeğin baş basısı çok kuvvetli ve bebek kanalda çok iyi ilerleyince doktorum ameliyathane ekibi dağılabilir dedi. Bunu duymak bile beni o kadar rahatlattı ki. Korktuğum olmayacaktı tekrar sezaryeni yaşamayacaktım. Ikınma hissi çok kuvvetliydi, kasılma geldikçe tüm gücümle ıkınıyordum artık bunlar son aşamalardı. Saat 00:30 a doğru doğumhaneye geçtik ve 01:05 te bebeğim kollarımdaydı. Mucize gibiydi. Başarmıştım. Hayalimdeki doğumu yaşamıştım. Ne kadar teşekkür etsem ne kadar şükretsem az. Bu süreçteki en önemli unsur doğum ekibi. Haklarını ödeyemem onlar olmasa yapamazdım ebem ve doktorum 🙏🏻 Doğuma hazırlığın ne kadar önemli olduğunu da yine bu süreçte görmüş olduk. Yaptığım egzersizlerin, pelvik tabanı güçlendirilmenin ne kadar önemli olduğunu görmüş olduk. Doktorum doğum sırasında hep kaslarımın ne kadar kuvvetli olduğunu söyledi. Yaptıklarım hep bunun içindi. Hiç ama hiç kolay değildi. O kasılmalarda adetin biraz daha fazlası falan da değildi 🙈 bambaşka bir histi tarif edilemeyecek bir durum. Ama Gerçekten istemek çok önemli. Benim gibi Ssvd yi çok isteyenler için bende hikayemi paylaşmak istedim. Yapabileceğinize gönülden inanın yeter🙏🏻