Nilayy95 gecegunduz çilek ve muz çok yiyorum ananas canım çekiyor fakat sancı arttırıcı etkisi olduğu için uzak duruyorum. Elma ve portakalda tüketiyorum. Diyabet hastasıyım ama günde bir tane elma yersem başka şekerli bişey yememeye çalışıyorum gibi gibi 😊
Asdfgh122 gecegunduz ben yeşil elma tüketmeyi tercih ediyorum ara sırada portakal yedim. Muz yasaklı meyveler arasındaydı hiç tüketmedim
Buketba gecegunduz Daha önce benim insülin direncim vardı ve uzun süre ilaç kullanıp kurtuldum şimdi testlerim normal çıkıyor ama doktorum yine de dikkat etmemi söyledi ben de eczaneden şeker ölçüm cihazı alıp takibini yapıyorum şimdi. Meyveyi de günde 3 porsiyon tükettiğimi söyledim. Doktorum bana tüketebilirsin 3 porsiyon ideal ama hepsi tek öğünde olmasın gün içerisine yay dedi öyle yapmaya başladım her meyveyi yiyorum sonra şekerimi ölçüyorum normal çıkıyor yükselttiğini görmedim ama herkes için aynı olmayabilir en iyisi şeker ölçüm cihazı alıp takip etmekk 😇 bu arada şuan 14 haftalık hamileyim belki o yüzden de çıkmıyor olabilir 😇
gecegunduz Nilayy95 peki mesela meyve yedikten bi saat sonra ölçüp yükseltip yükseltmediğine bakmak lazım mı acaba dr sabah aç karına ve yemeklerden sonra günde 4 defa ölç dedi bana
Ass234 Kivi, armut, ayva, elma tüketiyorum günde 1-2 porsiyon yiyorum. muz olgunsa kan şekerini hemen çıkarıyor diye biliyorum , muz tüketmiyorum çok. Ve meyvelerin adeti 100 gramı geçmemeli🙈 yani hepsi küçük olacak baya
gecegunduz Ass234 bende bunları tüketiyorum muzun yeşil olanını olgunlaşmamış olanı yiyorum birde bitter çikolata da yiyorum dayanamıyorum 🤒yedikten ne kadar sonra ölçsem yükseltiyor mu diye sizce ?
Asdfgh122 gecegunduz evet size neyin yarayıp neyin yaramadığını anlamak için yedikten 1 saat sonra ölçebilirsiniz. Herkeste farklı tepki gösteriyor
Nilayy95 gecegunduz ben ölçmedim. İnsülin kullanıyorum. İnanın parmaklarım mosmor oldu . Yemeklerden sonra etkisi geçmeden yemeye çalışıyorum
Ass234 gecegunduz portakalı eklemeyi unutmuşum🙈 ara öğünümde bu meyveleri yiyorum yani ölşüm yapmıyorum. Ölçümleri sabah öğle akşam aç ve ilk lokmadan 1 saat sonr abakıyordum sonra doktorum (endokrinoooji doktoru -doğru yazdım mı bilmiyorum-🤣) sabah aç tok öğlen akşam sadece tok baktırıyor. Bence yedikten 1 saat sonra bakman yeterli olur🥰🌸
gecegunduz Buketba anladım ben İngilteredeyim burada dr kendisi veriyor cihazı aynı zamanda telefon üzerinden bir uygulamada Bluetooth üzerinden kendileri de çıkan sonuçları görüyor diyetisyen illa şunu ye yeme demedi sadece karbonhidrat ve çikolata içecek vs bunlardan uzak dur dedi benim ikinci gebeliğim ilkinde yoktu bunda çıktı ve tecrübesizim birazcıkk 🥴sizin daha küçükmüş benimki 24. Haftada bakıldı şu an 30. Haftaya giriş yaptık doğumu iple çekiyorum 🤕
EsmanurTorun gecegunduz valla ben hangi meyve varsa pazarda manavda az az alıp hepsinden yiyorum hamilikte en çok tükettiğim şeylerden biri de meyve 🤍 ama özellikle ayva kesin tüketiyorum
gecegunduz EsmanurTorun bende öyleyim ama işte şeker çıkınca dikkat etmeye çalışıyorum fakat kendimş tutamıyorım bazenn
Buketba gecegunduz ay ne güzel bir şekilde takip ediyorlarmış hastayı 😇 doktorum da zaten 20 haftadan önce şeker çıkmaz dedi ama beslenmeye göre çıkan bir şey olduğu için en başınndan beri sağlıklı ve dengeli beslenmek gerekiyormuş 😇
EsmanurTorun gecegunduz A pardon bunu okumamıştım çok geçmiş olsun dengeleyecek şekilde canınız hangisinden isterse az az yiyebilirsiniz umarım 🤍
Nur8090 Bende de şeker çıktı şimdi diyetisyen ile ilerliyoruz akşam yememek şartıyla gündüz bir tane yiyorum ve ardından bir bardak kefir içiyorum kefir dengeliyor sizde öyle yapabilirsiniz
Sdanur1 gecegunduz meyveyi sadece yemiyorum gebelik diyabeti cikti diyetisyene başladım bir elma yerken yanina örnek veriyorum 2 yemek kaşığı yoğurt yada sut tüketmemi yada avucumu doldurmauacak kadar çiğ badem vs tuketmemi soyledi diyetisyen meyveyi kesinlikle tek tuketme deddi