Ruhsarnovus çok geçmiş olsun aynı şeyler yaşadım evlendikten 1 buçuk ay sonra hamile olduğumu öğrendim 12. Haftamda ense kalınlığı yüksek dendi amniyosentez önerildi vs yaptırmadım down sendromu olabilir dediler Rabbimden gelir dedik kabullendik fakat 20 li haftalara geldiğimde bebeğimde hidrosefali , vücudunun her yerinde ödem vs işte kalbi sağda miğde yukarıda neler neler saydılar ve gebeliği sonlandırmam gerektiği yoksa banada zarar verebilecegi söylenince mecburen sonlandırdık gitmediğim doktor kalmadı hepsi aynı şeyleri söyledi ve normal doğum şeklinde sonlandı , daha sonra devletin yaptığı genetik testler yapıldı amniyosentez yapılmışti hepsi temiz geldi ve doktor bu gebeliğin böyle denk gelmiş olabileceğini ve tekrarlamayacagını vs söyledi 3 ay sonra tekrar gebe kalabilirsin dendi ve ben 3 ay sonra gebe kaldım tekrar daha sonra o bebeğim 8 haftalıkken kalbi durdu kürtaj oldum pıhtılaşma testi yapıldı bu seferde pıhtılaşma bozukluğu çıktı bende ve o yuzden olmuş denildi 6 ay sonra tekrar dene denildi ve ben 6 ay sonra tekrar gebe kaldım kan sulandırıcı başlatıldı ama yine bebeğimi 10 haftalık kalp atışı durması ile kaybettim ve bir profa gittik herşeyi inceledi vs ve yine hamile kalabileceğimi söyledi yakın takip edelim vs dedi ve ben yine hamile kaldım daha sonra herşey güzel gidiyor derken yine bir detaylı ultrason ile yıkıldık öncekine göre az bulgu olsada tekrar hidrosefali olduğu çıktı bu sefer tek bulgu oydu bizde Rabbime bıraktık ve gebeliğimi devam ettirdik daha sonra 37 haftamda sezeryan ile doğum yaptım oğlum 33 gün kuvezde kaldı solunum sıkıntısı vardı ve doktorların dediği gibi hidrosefali ve mikrosefali ikisi birlikte olduğu söylendi daha sonra bebegimden kan bizlerden kan vs alındı birde hamileyken o bebegimden de amniyosentez yapılmışti ve özel bir genetik firmaya Ankara’ya gönderdik wes testi diye bir test yapıldı çok kapsamlı bir test ve o testte eşim ve benim taşıyıcı olduğumuz biz gen hastalığı olduğu ortaya çıktı maalesef oğlumu da 3 ay 3 günlükken kaybettim çok zor imtihanlardı ama Hepsi Rabbimden geldi Rabbim hepimizin imtihanlarını kolaylaştırsın inşallah ve bu arada sonuca göre artık bana normal yol ile gebelik düşünme genetik tüp bebek ile bebek sahibi ol denildi şuanda genetik tüp bebek ile 13 haftalık hamileyim inşallah bu kez sağlıkla Rabbim nasip eder tabiki içimde hala sürekli bir korku endişe var ama inşallah Rabbim sonunu güzel eyler bu mübarek günler hürmetine 🤲🏻🌸 size de diyeceğim şey devlet hastaneleri detaylı bir araştırma yapmıyor maalesef ve sorun yok diyip geçiştiriliyor size önerim Ankara’da intergen ile görüşün ve durumunuzu anlatıp wes testi isteyin derim en kapsamlısı oymuş inşallah sorununuz varsa çıkar ve ona göre bir tedaviniz olur Rabbim sağlıkla sizede evlatlar nasip etsin inşallah kolaylık versin 🤲🏻