QueenMomm yaşadığınız yer ve hastanelerine bağlı..burda 1 özel 1 devlet var devlet özelden çok daha ilgili iç rahatlatıcı devletle devam ediyorum..normal doğum olacaksa devlette nöbette hangi doktor varsa ona denk geliyorsun zaten gittiğin doktor geliyor diye bir şey yok ebeler yönetiyor süreci zaten önemli olanda ebelerin yönlendirip ilerletmesi..ilk doğumda özelde de son 20 dk gelmişti doktor yanıma ebe de ilgilenmedi tek başıma kıvranıp durdum..sezaryen istiyorsanız zaten devlet zorunlu olmadıkça yapmaz hatta normal olsun diye son ana kadar bekletip öyle alıyor sezaryene..