sednc0 fetal dna kesin değildir, fetal dna ikili üçlü gibi tarama testlerine göre bi tık daha güvenli bir tarama testidir. Fetal dna kesin tanı testi değildir, forumda bile aratırsanız oldukça hatalı sonuç verdiğini görebilirsiniz. Fetal DNA için şehir hastanesindeki genetik profesörü bize ‘Parayı çöpe atmak istiyorsan yaptır, %100 kesin sonuç vermez’ dedi. Amniyosentez önerdi onu yaptırdım, 8 hafta geçti üzerinden çok şükür hiç bir sorun yaşamadım. Aynı gün 6 kişi yaptırdık hepimizin bebeği de kendisi de gayet sağlıklı. ‘ Her zaman risklidir’ tabiri kullanmanız amniyosentez dışında seçeneği olmayan bir anneye denk gelirse çok korkup üzülür, amniyosentezin risklerini en aza indirmek işlem sonrası bize kalmış bir durum. Doktorun uyarılarına dikkat etmezsek, yatıp dinlenmezsek, antibiyotik kullanmayıp sorumluluklarımızı yerine getirmezsek evet risk faktörü var. Umarım ne demek istediğimi anlarsınız, tartışma olsun diye yazmadım.