Ayten_kskn amniyosentez toplumda çok korkunç bir işlem gibi lanse ediliyor ama sanıldığı veya gebelerin korkutulduğu gibi bir işlem değil. Evet riskleri var ama bu riskleri en aza indirmek bizim kontrolümüzde biraz da. Misal ben 16. haftamda yaptırdım ve doktorumun işlem sonrası için tüm uyarılarına uydum, antibiyotiğimi düzenli kullandım 10-15 gün kendimi yormadım uzun süreli yürüyüşler yapmadım evde kendimi yormadım, cinsel ilişkiye girmedim ki zaten doktorum gebeliğimin başında yasaklamıştı bize 24 hafta olduk hala yasak kalktı demedi biz de ilişkiye girmiyoruz. Amniyosentez yaptırıp sonrasında ne antibiyotik kullanıp ne de kendine dikkat etmeyen gebeler maalesef var ve bu durumda risklerin bize sorun yaşatma olasılığı tabiki de daha yüksek oluyor. Ben işlemi şehir hastanesinde yaptırdım ve benimle beraber o gün 6 gebe daha yaptırdı hepimize günü birlik yatış verdiler, ve sonrasında hepsiyle sonuç almaya gittiğimizde karşılaştık çok şükür hiç birinin bebeği işlemden zarar görmemişti. Amniyosentez en kesin sonuçtur, fetal dna testinde dahi tespit edilemeyen rahatsızlıklar var ama amniyosentez bir tarama testi değil tanı testidir ve sonuç kesindir. He bir de şöyle bir durum var, bebekte zaten bir kromozom anomalisi bir genetik rahatsızlık oluyor ve bebek bu sebeple hayatını kaybediyor ama insanlar direkt amniyosentez yüzünden bebek hayatını kaybetmiş gibi algı yapıyor. O durumda bebek zaten sağlıklı olmadığı için amniyosentez yapılmasa dahi kaybedilecek oluyor bunun amniyosentez ile alakası olmuyor. İşin özeti evet amniyosentezin binde bir düşük riski var fakat bu işlemi sıradan bir doktor yapmıyor, alanında uzman perinatoloji doktoru ultrasonda bebeği takip ederek yapıyor. İşlem sonrası dikkatli olmak, gerekenleri yapmak bize düşüyor. Başka sormak istediğin bişey varsa tecrübe ettiğim kadarıyla yardımcı olabilirim.