Gkcece1 merhaba. Benim bildiğim, eğer negatif gelirse amniyosentez yaptırmak gerekiyor. Bu test en erken 10. Hafta itibariyle alınıyor. Sonucun gelmesi 10 gün deseniz isteğe bağlı kürtaj sınırını geçiyorsunuz galiba.
Ben sormuştum. Doktor şöyle dedi, olumsuz gelirse amniyosentez o da negatif olursa sonlandırma olabiliyor. Ancak nadir de olsa bu testin de yanılma payı var. Çok ucuza yapan firmalar var ama şikayetvar da çok şikayet vardı yanlış sonuç diye. Ben de Eurofins e yaptırdım. Kendim aradım buldum ancak bir doktor adı vermek zorundasınız en azından, ona da bilgi gidiyor çünkü, Eurofins mesela cinsiyet bilgisi telefonda paylaşmıyor sadece doktora gidiyor.
Bununla birlikte devlette bazı yerlerde yapıldığını duydum ama süre olarak çok uzun sürdüğünü ve bebeğin iyice büyüdüğünü düşündüğümden tercih etmedim. Özel hastanelerde de yapılıyor.