Papatya567 Arkadaşlar merhaba 29 haftalık hamileyim Şeker yüklemesi yaptırmadım. Dün tahlil yapıldı açlık şekeri 95 çıktı Doktorum sende şeker var dedi diyetisyene ve endokrinoloji bölümüne gönderdi Diyetisyen sınırdasın aslında ama takip edelim dedi Endokrinoloji doktoru değerlerin normal bu değerde ben var diyemem dedi Çünkü 10 gün öncede açlık değerim 73 çıkmıştı. Ama yinede evde kendim ölçmeye başladım Sabah açlık 90 tokluk 87 Öğlen açlık 79 tokluk 112 çıktı Akşam açlık 98 çıktı henüz tokluk ölçmedim Ay kafam allak bullak oldu Bu değerlere nasıl yorum yapılır acaba ?
Fatmadmr37 Papatya567 yani bence değerleriniz özellikle tokluk iyi. Açlık sınırı 90, tokluk 140 diyolar zaten. Açlık sınırınız bazen aşmış ama onda da sorun olmaz sanırım.
Pinarkorkmazer Papatya567 eğer normalde nasıl yemek yiyorsanız o şekilde yediyseniz değerleriniz iyi ama diyet listesine göre beslendiyseniz ve böyle çkıyorsa evet dikkat etmeniz lazım
3prensAnnesi_ Papatya567 3.gebeliğim hepsinde yüksekti şekerim bu değerler gayet normal şeker falan yok, doktor değilim tabi ama 3 kez yaşamış biriyim, 150-170 oluyor benim dikkat etmezsem, diyet ile olması gereken değerlerde oluyor, bence rahat olun
Nur1219 Papatya567 Tokluk değerlerinizi 1. saatte mi ölçtünüz 2 saat sonra mı? Bende takip ediyorum da nasıl ölçülmesi gerekiyor acaba
Papatya567 Fatmadmr37 Dimi ya Doktorum biraz pimpirikli en ufacık şeyi biraz büyütüyor Ailemde felan kimse de de şeker yok. İlk gebeliğimde de çıkmamıştı Şimdi böyle bi diken üstünde gibi oldum Teşekkür ederim yorumunuz için 🌸
Poyraz07 bulutsm benım doktorum kendisi yaptırma aclık tokluk bakalım dedi ilk gebelıgımde yaptırmıstım ama bu doktorum yaptırma dedi neden öyle soyledınız
bulutsm Papatya567 umarım yoktur şekeriniz🙏 Daha uzun süreli ölçüp kontrol edin bence değerlerinizi 💗
Hulu61 Eğer diyet listesine uyup yememişseniz tokluk değerleriniz gayet iyi. Açlık da sabah açlığı baz alıyor benim doktorum sadece. 95 yükselmeye müsait bir değer yediklerinize dikkat ederseniz sıkıntı çıkacağını zannetmiyorum tokluklar gayet iyi duruyor
Papatya567 Hulu61 evet uymadan ölçüm yaptım ilk öyle deneyim dedim Diğer tahlilimde 73 çıkmıştı ama bunda 95 çıktı 🤷♀️yediklerimden galiba Teşekkür ederim yorumunuz için 🌸
Papatya567 Pinarkorkmazer normal yediğim gibi yedim ilk böyle deneyim diye Sadece ara öğünlerde dikkat ettim saat olarak Açlık tokluk ölçeceğim için Teşekkür ederim 🌸
-sum- İlk lokmayı alınca 1. Saatte mi ölçülüyor yoksa doyunca mj ? Bana da gayet normal geldi değerleriniz açlık 100 un altında iyi değil mi zaten toklukta ilk saat 140 altı olması gerekiyormuş
Papatya567 -sum- Tokluk evet ilk lokmadan 1 saat sonra ölçülüyor Öyle yaptım bugün 2 saatte ölçüledebiliyormuş ama hemşire sen 1 saat sonra ölç dedi Teşekkür ederim 🌸
-sum- Papatya567 ya bende yeni ölçmeye baslicam da ondan merak ettim 🙈 mesela diyelim akşam yemekten 1 saat sonra ölçtüm ama sonrasında tatlı yedim meyve yedim tekrar ölçmem gerekiyor mu 1 saat geçince yoksa sabah açlık şekerine mi birakmaliyim
Pinarkorkmazer -sum- akşam yemeğinden sonra ara öğün yaparsan tekrar ölçmene gerek yok sabah açlık şekerine bakacaksın ama açlık şekerin akşam yediğin tatlıdan ve şekeri çok olan meyvelerden etkilenir o yüzden kuruyemiş kefir tarzı ürünler tüket
Bebemiz -sum- ben şöyle yapıyordum mesela akşam yemekten önce 80 idi yemekten - saat sonra 135 çıktı yani şekerim 135 iken yesem demek ki sınırı çok çok geçer Çünkü 80 açlığa 135 çıkmış. Şeker düşmeden 135 lerde yemeyin ( örnek veriyorum) Bol su için yürüyün bir iki saat geçsin düşsün öyle yiyin ben tatlıyı nerdeyse hiç yemedim ama yaz ayındaydık yarım dondurma yiyordum onu da yemeden şekerime bakıyprdum 80-90 arası olmuşsa yiyordum birkaç kez de yedikten 1 aaat sonraya baktım en azından artık kaça çıkacağını biliyprdım ona göre yiyordum . Siz de ölçtünğz yüksek çıktı ama sınırın altında yani 140 sınır sizin 130 bile çıksa dikkatli olun
-sum- Pinarkorkmazer yaa tamamdır o şekilde bir deneyeyim onzaman ben bakalım açlık kaç çıkacak sabah
-sum- Papatya567 açliklar sağlık ocağında kan verince yüksek çıkıyordu biraz evde kaç çıkacak bakalım 🫠 bazısı diyor ya mesela baklava yedim su kadar yükseltti diye her seferinde tekrar mi ölçüyorlar onu anlamadım
Papatya567 3prensAnnesi_ çok sağolun teşekkür ederim Dikkat ederim artık ama kendimi kasmam en azından zaten gebelikte dikkat gerektiriyor Direk sende şeker var denilince panikledim bi an 🫣🤭
bulutsm Poyraz07 gebelikte gizli şeker olabiliyor ve bu da bebek için nirçok riski oluyor zayıf kilolu demeden o testi yaptırmak faydalı ya da kan şekerine sık sık bakılması lazım açlık tokluk olarak