AlyaDerin21 GozdeCemre Hmm sağol cnmm Doğum sertifikasını alıp sosyal yardımlaşmaya gidip işlemleri yapmam gerek dimi ? Sonradan da PTT den alacam
mcansum Yildizilhan https://www.instagram.com/p/BtWXkClA2kI/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=szfbgpr59qk4. En net hali. Canım
Kamazeynep55 Doğum parası bir diğer adıyla analık iş göremezlik parası, SSK (4A)’ya bağlı olarak çalışan bir kadının yasal hakkı ola doğum iznine bağlı olarak verilmektedir. Bu hak sigortalı kadına doğumdan önce 8, doğumda sonra 8 hafta olacak şekilde verilmektedir. Sigortalı kadının doğumu sebebiyle çalışamadığı tarihler için doğum parası ödenerek, bu konudaki mağduriyeti giderilmektedir. Yani raporlu olduğumuz sürenin parasını alıyoruz aslında. Doğum iznine ayrılınca o raporu iş yerinize teslim edip işleme geçtiği an başlıyor geçerliliği. PTT den yada ziraatten yatıyor adınıza. Ekstra bi işleme gerek Yok. Tahmini olarak 7bin gibi bi para alacağız. Üç seferde mi ne veriliyormuş sanırım.
AkileUqur Kamazeynep55 aldığın ücrete göre değişir cnm doğum parası. Asgari ücret alıyorsanız brüt miktar x 4 ay ne ederse