iremmakk benim eşim internet üzerinden bilgisayar satan iyi bir şirkette çalışıyor. Satış yapmak için her zaman belirli bir ücret kenara ayırmanız ve olası masraflara karşı hazırlıklı olmanız lazım. Türkiye’de enflasyon çok olduğu için her şeye zam geliyor. Mesela 20 tl ye aldınız havluyu 30 a satacaksınız ama Trendyol komisyon istiyor en az 35 e Satmanız lazım. Üzerine kargo ücreti eklemeniz lazım ve ileriye dönük tekrar alacağınız ürünün maliyeti artacağı için onun da ücretini eklemeniz lazım. Yani siz bir ürün alıyorsunuz satmak için ama bir ay sonra tekrar o ürünü toptancıdan alırken tekrar zam geliyor. Sattığınız ürüne bu masrafların hepsini eklemelisiniz. Kargo iade gelirse onun da ayrı olarak trendyol ücretini sizden kesiyor ve parayı vadeli olarak hesabınıza ekliyor. Zaten e ticaret işinde hemen para kazanılmaz eşim belirli bir süre zarar edilip daha sonra para kazanılabileceğini söylüyor. Bunlara dikkat ederseniz olabilir. Ama enflasyon olan ülkelerde ve sürekli ürünlere zam gelen ülkelerde bu işler zor ve uğraştırıcı oluyor. Bir de vergisi var tabi. Aynı zamanda trendyol gibi platformlar satıcılara reklam basıyor reklam olan satıcıların ürünleri daha çok öne çıkıyor bu yüzden reklam da satın almanız lazım. Ee bir de üreticiler kendi de satıyor trendyol üzerinden. Senin 50 tl ye sattığın ürünü adamlar 30 a satabiliyor.🙂