Merhaba güzel anneler çok şükür doğum hikayemi yazmak bana da nasip olacak 🥰
38+5 olduğum gece tam buradan arkadaşlara hala gelmediğini yazıyordum . O sırada saat 02:30 bebeğim karnımda halay çekiyor ama ayrı bi baskı da var belden gelen .
Biraz uyuklayayım vücudum dinlensin dedim .
Tam yarım saat uyumuşum , altıma yapıyor hissi ile uyandım direk eşime dedim zaten suyum geldi . Tabi suyum idrar yapar gibi gelmeye devam ediyor sancılar ortalama hasta bezi taktım acile gittik . Aslında nişan ya da sancı olsaydı son anı beklerdim ama şu olayın da bebeğin riski yüksek .
Acile girdiğim çatı muayenesi hala 2 cm açılma yok suyun geldiği için yatış vereceğiz dediler . Kabul ettim . 4:00 de doğumhanede idim . Neyse ebe dedi açıklık ilerlemiyor biraz dinlen nst de o sırada bebeğin suyuna takviye serum takıldı . Yarı uykulu yarı uyanık sabah 7:00 de ebe geldi bakayım dedi baktı ve açılma yine yok .
Ama bende ki sancı durumu da azıcık o kadar rahatım ama açılma yok şu geliyor psikolojim bozuldu . Derken ebem değişti saat 8;00 hadi gel seni muayene edeyim dedi gittim ve 3 cm açılman var ilk doğumlarda doğumda sıkıntı yaşadın mı hayır çok rahattı dedim .
Alttan fitil koyacağım rahim ağzını yumuşatır dedi ve koydu artık bende korkuyorum belirsizlik . Fitil atıldı ve nst ye bağlandım yarım saatt kadar nst deyim ama sancılar aralıkları ve hafif beni yormuyor . Ebe nst ti sökeyim biraz yürü beş kaç saat ona göre bakalım .
Ayağa kalkıp 2 defa lavaboya gitmem aralıklı şiddetli sancı ile çığlık atmam bir oldu ebe gel bi bakim derken açıklık 8cm ben bi oley demişim 😂 hadi çatala derken çatala yürüyemem zaten aramda diye bağırarak zorla çıktım ebem ve asistan 4 tane genç kızlar . Ebem dedi ki kedisiz dikişsiz yaptıracağım o yüzden iyi ıkınman lazım lazım ıkınıyorum ıkınıyorum yok dedim bende sorum var baya uğraştım ıkınma ve çıkarma sürecini bebeişim kollarıma verildi kordonu kesilmeden .
Meğerse kordonu başına dolanmış ebe geliş şekli de kafa olarak yanmıyış o yüzden riskli imiş açılmama da pozisyonu engel olmuş . Ama süreci ebem o kadar iyi yönetti ki kızım sağsalim kesisisz dikişsiz benimle ❤️
Sancı sürem beni yormadı şiddetli süresi toplam 1 saat sürmedi zaten .
Doğum anında ıkınma durumu bebeğimin pozisyonu ile alakalı olduğu için yine de zor sayılmaz
Defne ❤️ kalbim 3500 kg doğdu yanakları tombik tam ısırmalık . Rabbim herkese su gibi doğum nasip etsin inşallah kızlar