Seymaaacar Merhaba ben Haziran 15 te kısmetse doğum yapacağım. Oğlumun adına Zeyd koymak istiyorum ama çevrem çok dırdır ediyor. Fazla arabi ileride sorun yaşar ama bence aksine avrupai duruyor. Hemde Kuran-ı Kerim de adı geçen tek sahabe.
hhaziran Seymaaacar normalde 2 isim sevmiyorum ama çevremde zeyd ismini koyanlar hep 2 isim kullandı, bence 2 isimle kulağa daha iyi geliyor Biri aslan zeyd, zeyd eymen, zeyd demir Ben tercih edermiydim zeyd ismini etmezdim sanırsam
Ebru_ebru Seymaaacar Bende düşünmüştüm ama vazgeçtim. Bende Barlas Zeyd olarak yada Ahlas Zeyd diye düşünmüştüm.
ASE6154 Seymaaacar Zeyd telafuzu çok kolay bir isim. Çokta anlamlı ama belki biraz ağır olabilir o yüzden yumuşatmak amacıyla bir isim eklenebilir yanına. Ayrıca çevrenin dırdırı hiç bitmez başka isim bulsanız ona da yapacaklar.
Dlr13 Seymaaacar benim de oğlum olacak Zeyd Aras koyacağız ismini bence Zeyd güzel anlamı da güzel kimseyi takma istediğinizi koyun
sendekimsinnn hhaziran huyları vs nasıl acaba çocukların zeydler yaramaz oluyo diyolarda öylemi gerçekten
koyun ucanpayanda hahahah avrupa özentisi olmayan insanlar yani biz böyle şeyleri pek önemsemiyoruz :)
cylnmy Neden ısrarla Arap adı koymak istiyorsunuz anlamıyorum. Tabi ki sizin kararınız ama ben olsam geleceğini de düşünürdüm :/
Ananasgibiana cylnmy Zeyd Arap adı değil yalnız hanımefendi sahabe ismi farkındaysanız belki de ismi koyacak kişi muslumandir. Sahabeler önem verdiği saygi duyduğu için evladı da sahabe izinde yolunda olsun dye böyle bir isim düşünmüştür olabilir mi?
Seymaaacar cylnmy gelecekten bir haberiz benim inancıma göre emin olduğum tek birşey var çocuğuma doğru bir isim verebilmek. Ahirette evlatlarımız bize iki şeyle hak iddaa edecekler; biri onlara verdiğimiz isim ikincisi verdiğimiz dini eğitim. Bu dünya gelip geçecek. Unutmamak lazım.
koyun cylnmy geleceğinde bir sehabe ismine sahip olması sorun olucak bir dünyaya şahid olmayız umarım
Zeynepkab Arap isimlerinde ne var ben hiç anlamıyorum Barlas aras falan da çok wow isimler değil zeyd çok naif bir isim bence siz ailenize odaklanın milletin ön yargılarını boşverin zamanla alışırlar
Balbebek012 Seymaaacar bence bir kez daha düşünün bilindik bir Arap ismi de tercih edebilirsiniz okulda çocuklar zift diye çok dalga geçiyor okulda Suriyeli 3,4 öğrencinin adı zeyd di
bahocum Seymaaacar hiç avrupai durmuyor yalnız. Zaten kökeni arapça. Bir sürü güzel Türk kökenli isim varken hele
Seymaaacar Ananasgibiana tam olarak söylediğiniz gibi.. bu dünya gelip geçecek insanlar bunu düşünemiyorr herşeyi bu dünyaya endeksli yaşıyoruz. Benim inancıma ters.
Seymatrkay Seymaaacar Sonsuza kadar katılıyorum. Ama Zeyd ismi gerçekten fonetik olarak zor. Çok seçeneğiniz var. Biraz daha düşünün derim.
monica50 ne var bu isimde bu kadar koyacak anlam veremiyorum. bayılıyorsunuz araplara suriyeli ismi tam
koyun sendekimsinnn benim yeğenimin adı Zeyd Ali ve maşallah 1 yaşına yeni girdi çok rahat bir çocuktu benim oğlumun adı Aslan 2 yaşında doğduğu günden beri gerçekten aşırı hareketli bi saniye durmazdı Zeydi görünce böyle bi çocuk olabilir mi diye şaşırıyodum her seferinde 🥲