babyiscoming_ hangi doktor kaynatılmış sütü ve kaynatılmamis sütü alıp kaynattıktan sonra patojen değerlerine bakmıştır sizce? Doktorlar ilah degil, onlar da makaleleri, araştırmaları vs okuyup yorum yapıyorlar. Hiçbir doktor labaratuvar girip gıdalar hakkında araştırma yapmaz, ama gıda mühendisi olan ben her hafta 2 kredilik lab dersi gördük. 15 dk kaynatılan bir süt patojen açısından güvenlidir merak etmeyin. Ha vitamini kalmış mıdır derseniz tabi ki UHT ve pastörize süte göre daha düşüktür ama güvenli gidadir. Pastörize diye alıp evde tukettiginiz sütler de risk içerebilir. Cnku pastörize sütler düşük sıcaklıkta uzun süreli ısıya tabi tutulurlar. Düşük sıcaklık olduğu için besleyici değeri daha yüksek ama patojenler için de bir o kdr risklidir. Pastörize sütü evde 3 gün tüketmezseniz bozulmaya başlar, bu da aslında onun da riskli bir ürün olduğunu gösterir eğer saklama koşullarına uyulmadiysa ve yeterince düzgün şekilde pastörize edilmesiyle. Uht pyle değildir biliyorsunuz. Kapağı açılmadan oda sıcaklığında aylarca durur çünkü 120 kusur sıcaklıklara yüksek basinc. altında birkaç saniyeliğine tutulur ve hemen soğutulur. Bu yüzden daha dayanıklı sutlerdir. Patojenlerle birlkte bazı vitamin kayıpları da bu yüzden. Yani size şöyle anlatayım, güvenmek istiyorsanız UHT süt tercih edin, ha yok ben bitamin yönünden besleneyim diyorsanız pastörize tercih edin. Ben yoğurt mayalayacagim diyorsanız açık sut alıp 15.dk kaynatın ve sürekli taze maya ile mayalayin. Merak etmeyin sunmemis, kesilmemiş, gayet düzgün mayalanmış bir yoğurt elde ederseniz patojen yok demektir. Sağlıkla kalin