Yazdım yazdım sildim ama dayanamadım. Yani nasıl bir bakış açısı içindesiniz gerçekten anlayamıyorum. İkili, üçlü, dörtlü tarama testleri evet yanılma payı olan testler. Ama yaptırmamak ne kadar doğru. İnşallah bebekleriniz sağlıklıdır ama ya aksi durum olursa ve bu durumu lohusa halinizle doğumda öğrenirseniz nasıl bir psikolojide olacaksınız hiç düşünüyor musunuz? Dünyaya bir bebek getiriyorsunuz ve riskli görülen durumlarda fetal DNA yada amniyosentez öneriyor doktorunuz. Daha bu testin bile maddi olarak zorlayacağını düşünüyorsanız neden bu maddi sıkıntıların içine bir de bebek getiriyorsunuz. Çocuk maddi, manevi külfet. Kendimden örnek vereyim ikili taramam riskli geldi, fetal DNA ve amniyosentez sonucum trizomi 21. Bunlari yaptırma amacım kendimi doğuma kadar maddi ve psikolojik olarak hazırlamak. Bebeğimin herhangi bir rahatsızlığı varsa doğum anında müdahale edilmesi, vs. Testleri yaptırıp kendini bu duruma hazırlamayla, bebeği aldırmanın ne ilgisi var gerçekten anlayamıyorum. Her testi yaptıran bebeğini aldırmıyor. Tıp bu kadar ilerlemişken bu denli konuşmalar bana saçma geliyor kusura bakmayın. Amniyosentez sonucu bebeğini kaybeden bir kişi bile duymadım ama buradaki çoğu anne adayı, bir doktor edasıyla herkese akıl veriyor sakın yaptırmayın diye. Biraz okuyun, araştırın. Büyükler böyle konuşunca kızıyoruz bu kadar cahillik olur mu diye..? Bu yaşta testlerin önemini anlayın lütfen. Amacım kimseyi kırmak değil ama başınıza gelmeden ciddiyetini kavrayamıyorsunuz sanırım.