Merveyarali Ayguns canim bu testler amerikadan gelme orada bu testler yillardir yapiliyor engelli oldugu anlasilinca aldiriyorlar allah korusun bizde son yillarda yükseldi ben yaptirmadim21. Haftamdayim hamilelik sürecinde stres yaşamak istemedim herşey allahın takdiri bol bol dua edelim saglikli hayirli evlatlarimiz olsun inş
Ayguns Yenianne7 Merveyarali Bende yaptırmayacağım o zaman yok yani ben zaten allahtan gelen her şeye boyun eğen bir insanım böyle şeylerle kafamı meşgul etmek istemiyorum şuan eminim şu cümleleri kurarken ki stresimi bile bebeğim hissediyor olabilir o yüzden yok yani istemiyorum eşim de sağolsun sen bilirsin sen annesin yine ne olursa olsun benden daha hassas düşünürsün gönlünden ne geçiyorsa ona karar ver dedi
Ecmbalci tazeanneck bencede cok dogru eger benım basıma gelseydı dıye dusunerek yaptırdım hıc olmasa cocugum dogmadan bu konu hakkında kıtaplar okuyup bılgı sahıbı olabılırdım o dogana kadar ve daha ıyı bakabılırdım cocuguma dogduktan snra ogrenmen bıraz bocalatabılır seni en iyisi yaptırmak
tazeanneck Ecmbalci kesinlikle canım ben zaten böyle şeylere karşı olanlara yaptırmayanlara anlamıyorum geçen de biri tartışıyordu napıcan aldırıcan mı diye saçmalığın daniskası böyle cahilce düşünce geri kafalılık yok bide bana çatıyor aldırıcan mı yaptırma diye 😁
Ecmbalci Yenianne7 cnm oyle dusunme bu aldırılsın dıye degılkı soyle dusun ben suan down sendromu ıle ılgılı elle tutulur hıc bısey bılmıyorum bakımı ozel ılgı nasıl davranılması gerektıgı mesela eger testı yaptırmassan ve dogdugunda boyle bıseyle karsılasırsan ne kadar bosluga dusersın bırden ben eger bebegımde boyle bı sorun varsa onceden bılıyom o dogana kadar onumdekı aylarda okuyarak arastırarak cocugum ıcın en ıyısını yapıyım dogdugunda dıye yaptırdım
UykusuzAnne Ayguns 2li tarama testi sanırım bahsettiğin.. Eğer çocuğunda herhangibi rahatsızlık olduğunu öğrenince aldırmayı düşünen annelerdensen bu ve benzeri testleri yaptırabilirsin. Ama yok ben ne olursa olsun doğururum diyenlerdensen boşu boşuna test yaptırmana gerek yok. Sonuçta herhangibi müdahale edilemeyecek sen stresli hamilelik geçirdiğin ile kalacaksın. Ben yaptırmıştım. Allah bilir tabiki testler de yanılma payı olabiliyor ama dünyaya bile bile engelli bir çocuk getirmek istemezdim sonuçta onu o şekilde yaşamaya mahkum etmeye hakkım yok doğmak onun kararı zaten değil hele ki engelli doğmayı hiç istemezdi diye düşünenlerdenim. Yani testlerde bir sorun olmuş olsaydı aldırırdım bu yüzden yaptırdım. Bu fikirdeysen yaptır. Değilsen yaptırma canım.
Asifenerli UykusuzAnne şuan sağlığımız yerinde elimiz ayağımız tutuyor ve kimseye muhtaçlığımız yok pekiii bi trafik kazası bi felçli hastalık geçirsek bizim sakat felçli engelli kalmıcamız ne mağlum ben hamileyim ve bebeğimin kalbinin atışını elini kolunu ayağını herseyini gördüm sonuc ne olursa olsun ben bebeğimin hayatını sonlandırmazdım Rabbim ona bir ömür biçmiş neyin ne olacağını Allahtan başka kimse bilemez sağlıklı doğduk ama yarın ne olacağını Allah bilir benim fikrim bu
UykusuzAnne Asifenerli Tabiki ne olacağımız belli değil ama herkes gibi ben bu dünyaya engelli bir şekilde gelmek istemezdim aynı şekilde kendi çocuğuma da daha doğmadan engelli bir hayat armağan etmek istemezdim açıkçası... Tartışma konusu değil zaten bu tamamen bakış açısı ve kişisel tercih ile alakalı. Bir insanın sağlıklı doğup yaşam içinde geçirdiği olumsuzluklardan dolayı engelli oluvermesi bambaşka birşey. Ama daha anne karnında bilinmesine rağmen bile bile dünyaya öyle getirilip engellere mahkum edilmesi ap ayrı birşey.. O çocuğun da koşup oynamaya hakkı var yaşıtları ile eşit olmaya hakkı var ve engelli çocuklar herşeyin farkında oluyor yani diğer çocuklar ile arasındaki farkın bilincinde olup üzülüyorlar neden ben diyorlar başka çocuklara özeniyorlar zaman zaman keşke doğmasaydım diyorlar vs. Ömür boyu bilincinde olarak o şekilde yaşaması bize bağımlı olması mı daha iyi yoksa anne karnında henüz hiçbir şeyin bilincinde değilken yok olması mı daha iyi.. Bir de düşünsenize engelli bir çocuk sahibi olmak x2 daha zor. Allah korusun annesi babası olarak bizlere birşey olduğu an o çocuk ne olacak ? Normal çocuğun olsa başının çaresine bakar ama engelli bir çocuk yetişkin bile olsa nasıl kendine bakacak. Ben ömür boyu Allahım bana birşey olursa çocuğum ne yapar diye düşünerek de yaşayamam açıkçası. Daha bir çok sebep var. Çok acı çok zor bir durum olsa da malesef testler sağlıksız deseydi aldırırdım ben.. Sadece kendim için konuşuyorum lütfen yanlış anlamayın bu arada 😊
Merveyarali UykusuzAnne yerde bir ayağı kopmuş bir karınca veya bir tarafı eksik kedi köpek gördüğünüzde de öldüreyim de daha fazla bu hayatta acı çekmesin diyor musunuz? Kimsenin yaşama hakkının olup olmadığına bir başkası karar veremez. Yaşamak insanlık için üretmek "hiç"olmaktansa var olup kul olmak için akıl sahibi olmak yeterli allah bu şansı bahşetmişse bizlerin yoketmeye hakkımız yok sadece emanete sahip çıkabilir veya çıkamayız. Kaldı ki akıl sahibi olmasa da bir insan diyelim ki zeka özürlü yine yaşama hakkını elinden alamayız. En temel haktır yaşamak.
Ecmbalci tazeanneck hayatlarında kıtap okumamıs arastırmamıs kendını gelıstırmemıs ınsanlar herzaman cogunlugun fıkrıne mahkum olurlar canım şurda kaç tane yorum var bakıyorum yazık dıyorum yani kımsenınmı aklına gelmiyo down sendromluysa tabıkı bilmek ısterımkı cocugumun ozel ne gıbı ıhtıyacları olucak o dogmadan öğreniyim
YagmurDaskn Ayguns Doğruluk oranı %50. Yanlış çıkma olasılığı yüksek. Eğer bebeğinde zeka geriliği varsa down sendromu yani, aldırmak istersen yap o testleri. Ama aldırmayacaksan boş yere yapma derim
Ayguns YagmurDaskn yok yaptırmayacağım ben doktoruma sordum önerir misiniz dedim size bırakıyoruz ben bişey diyemem dedi. Arkadaşımda şuan hamile onun doktoru bu testleri kesinlikle önermemiş konusunu bile açmamış. Bu testler anneye zulüm. Doğal olarak bebeğe de tabi. Çünkü bebekler annenin her halini hissedebiliyor bebekleri de strese sokmaya gerek yok
Merve201119 Ayguns canım ben üç gebeliğimdede yaptırdım ikili test sadece olası riski belirliyor kesin varlığı yada yokluğu saptayamaZ kan alıyorlar birde ultrasonda bebeğin ense kalınlığını ölçüyorlar benim bir arkadaşım yaptırmıştı risk çıktı kendisinde amniyosentez önermişlerdi arkadaşım kabul etmedi zaten bebeğinden vazgeçmeyecekti ve sağlıklı bir bebek dünyaya getirdi yani o test asla kesin sonuç vermez
Ayguns Merve201119 benim ablamda da olumsuz sonuç çıkmıştı fakat çok şükür yeğenim öyle doğmadı yani bu testlerin gerçekten bir doğruluğu yok yüzde yüz değil. O yüzden stres yapıyorum bende böyle korkular yaşamak istemiyorum. He Allah’tan gelen her şey de başımın üstündedir.❤️
Ayguns Ecmbalci bu testi yaptırmak istemememiz kitap okumadığımız araştımadığımız anlamına gelmez. Ben anaokulu öğretmeniyim kaynaştırma öğrencilerim oldu sınıfımda. Down sendromlusu da oldu farklı zihinsel engeli olanda. Hepsine nasıl yaklaşacağımı nasıl eğiteceğimi ihtiyaçlarını nasıl karşılayabileceğimin bilincindeyim çok şükür. Ben sizin o kaba deyiminizle cahil değilim burada bu testi yaptırmak istemeyen diğer arkadaşlar da cahil değil. Bu farklı bi hassasiyet insanlar hassas olabilir böyle dönemlerini rahat geçirmek istiyor olabilir vs. vs. Bu bizim cahil olduğumuz anlamına gelmez hanımefendi siz rahat olun ☺️
tazeanneck Ecmbalci evet canım çok doğru demişsin, herkes tutturmuş yaptırma gerek yok kötü olursa ne yapacaksın aldıracak mısın diye konuyu getirdikkeri anladıkları tek nokta bu
Ecmbalci Ayguns eminim öylesindir cnm :) sen biliyo olabilirsin senın ısın buymus ne guzel ama öğretmen dedıgın öğretici olur bunları sende dıyebılırdın fıkır verebılırdın demekki öğretmen olmak bıseyı degıstırmıyo ben degılım ama bu testı ılk duydugumda aklıma gelen down sendromluysa aldırırım yaptırıyım degıldı down sendromluysa yada oyle bı ıhtımal varsa bıle kendımı bu konuda gelıstırırım cocugum ıcın oldu bu fıkrımıde paylastım aklına gelmeyen bırıne ornek olabılır haklı bulabılır kendıde oyle yapabılır evet bana gore dıger dusunceler cahıllık yanlız cahıllık hakaret degıldır bende bı cok konuda cahılımdır kendımı oyle hıssedersem gidermeye calısırım siz nıye bu kadar alındınız anlamadım
NimetDilmen Ayguns 2 li test demek istemiştir. Ben yaptrmadım bende takıntılı bi insanım ve ALLAH korusun down sendromlu olsa aldırmıcaqım icin qerek duymadım kafam rahat şuan. Ayrıntılı ultrasyonu yaptrcam sadece zamanı qelince
Ayguns Ecmbalci yukarıda eğer okursanız ben allahtan gelen her şeye razıyım dedim defalarca kez bunu yazdım :) neden aldırayım o da bir can taşıyor neden aldırayım ? Ben bu testi aldırmak zorunda kalırım diye kaçtığım için yapmamazlık yapmıyorum bu testin doğruluk payı yok diyorum bizzat ailemin başından geçti herkes çok üzüldü ve strese girdi. Ben annelik içgüdümle hamileliğimi bebeğime de zehir etmek adına yaptırmak İS-TE-Mİ-YO-RUM. Mutlu geçirmek istiyorum doğurunca sonuç her ne olursa olsun. Size tavsiyem cahil kelimesinin anlamını bir daha inceleyin olur mu :) insanın hislerini duygularını baz alarak hareket etmesi cahilllik değildir. Lütfen cevap yazmayın ben bu uygulamaya kimseyle tartışmak için gelmedim lütfen rica ediyorum iyi akşamlar.
Depresif_polyanna Ikili tarama testini yaptırdım ben diğerlerini yaptirmicam. Yaptırma nedenim de keşke denemek için. Rahatsız bi bebek de olabilir ama ben bunu önceden bilemicektim. Hazırlıksız olmak çok kötü bisey. Durumu bil ona göre kendini hazırla psikolojik olarak. Ben de farklı bi rahatsızlıkla doğmuşum tabi benim doğduğum zamanlarda böyle inceleme olmadığından ailem için büyük bi şok olmuş. Herkes bilinçli bilgili olamıyor maalesef
NimetDilmen Benim tanıdıqım 3 kişiye down sendromlu tanısı kondu ve sadece yıkıma üzüntuye sebep oldu. Ve şuan hicbirinin cocuqu down sendromlu deqil yanılmıslar. Yanılma olasiliqi yüksek bi test. 3 ve 4 lu tarama testlerini de yaptrmayı dsunmuyorm