Şöyle açıklayım bilginiz olsun kızla erkekle alakası yok bu durumun eşlerden birinde taşıyıcı gen varsa diğeri temizse bebek en fazla taşıyıcı oluyor hasta olmuyor smalı olmuyor yani tabi tamamen sağlıklı olma şansı da var ya tamamen sağlıklı ya da taşıyıcı oluyor. Eğer eşlerden ikisi de taşıyıcıysa bebek smalı doğabiliyor taşıyıcı olarak da doğabiliyor hatta tamamen sağlıklı da olabilir %25 hasta %25 sağlıklı ve %50 taşıyıcı oluyor. Smalı olmasın diye tüp bebek öneriyorlar o ihtimallerle. Biyoloji dersi çaprazlamalar tüm genetik hastalıklar aynı şekilde hesaplanır