Gebelikte yapılan tarama testleri, sonrasında yapılan tanı testleri de bunun için. Bebeğin durumunu öğrenip, ebeveynin doğum sonrasında eğer özel bakım, eğitim veya tedavi gerektiren bir durumu varsa kendisini hazırlaması için. Doğum sonrasında farkedilen durumlar da oluyor tabii ki. Sağlıkla ilgili her konuda, erken fark edilmek önemli.
Emin olun kimse sizin moralinizi bozmak için tutup da çocuğunuza down’a benziyor demez. Ufacık da olsa bir ihtimal varsa ortadan kalkması sizin de içinizi rahatlatır, ki zaten test yaptırmayı düşünüyormuşsunuz. Olabilir belki siz farketmediniz, belki benzetemediniz veya tam tersi; hemşireler, doktorlar bu tarz bebisleri sıklıkla gördükleri için onlara benzettiler. Bu benzetim asla kötü niyetli değil bence. Çünkü öyle bir durum varsa ne kadar erken bilseniz o kadar iyi. Öyle bir durum yoksa da zaten ortada mesele de yok. Benzeten olursa yine hayır değil, gözleri çekik sadece dersiniz. Ailede de vardır benzerlik zaten 😊
Bazı insanlar bu konuda hassas oluyor. Benim de özel bir kardeşim var mesela, annem yıllarca çevresindeki farklı bebekler için acaba ? dedi. Çünkü kendi yaşadığı için. Açıkça kimseye söylediğini hatırlamıyorum ama bizimle paylaşırdı kardeşiniz de küçükken böyleydi aynı, inşallah bu yavruda öyle bir şey yoktur vs diye.
Post altında benzetme yapan kişileri ağır eleştirenleri gördüm o yüzden yazmak istedim. Arkadaşlar kimse kötü niyetinden yapmaz bu benzetmeleri, içinden inşallah haksız çıkarım diye yapar.