Premsems Kızlar bebeklere verilen isimler dini isimler olmalı diye bir kaide varmı, ben anlamı kötü olmayan her isim konulabilir diye biliyorum, ama çevremde dini isim koyman lazım yoksa mahşerde çocuğun senden hak alır diyenler oluyor bu doğru mu acaba
Defnezumramom Premsems bu ne mana ya böyle saçma bişey mi var çocuklarınıza anlamları güzel isimler koyunuz ki mahşerde çağırılırken anlamsız isimlerle çağrılmasın denir bizde mesela bade azra bu isimler şarap içki demek ee haliyle anlamı güzel değil ama anlamı güzel olup dini olmayan isim verdin diyede bişey olmaz yani
Mikrofon0 Premsems güzel anlamlı olmalı diye biliyorum kezban Adnan can elif vs koymak iyi değil Kur’an-ı Kerim de geçen isimler olsa daha güzel olur tabiki yada sahebe isimleri Ateş su toprak bunlara laf geciremedigimiz için bu isimde olan çocuklara da çok yönetemezsin lafını geçiremezsin derler bide isim çeker diye biliyorum mesela Ömer isminde olan çocuklar genelde sinirli güçlü adaletli olur Hz Ömer de öyleymiş yani ben böyle duydum 🙃
myangelson Premsems hayır anlamı güzel olan isimler koyulmali. Dini olup anlamı kötü olan veya anlamı olmayan isimler de var.
Nananan Premsems dinen bildiğim kadarıyla söyleyim tabi mahşer de her insan kendi ismiyle cagirilacaklar o yüzden güzel isimler koyun diyor yani anlamlı güzel isimler dine uygun olmalı illaki kuranı kerimde geçmesi şart değil anlamı güzel olsun yeter illki hatice İsmail olacak diye birşey yok yani Günah değil ama ora çocuklarımız bize neden bana kötü isim koydun diye hak isteyecek davalı olacakmis bildiğim kadarıyla tabiki
Premsems Defnezumramom evet bende öyle biliyorum, mantıken bakıncada doğrusu öyle geliyor, sahabe ismi koyman gerekir falan diyorlar
Premsems Mikrofon0 evet ateş, o tür isimler uygun değil anlamları kötü çağrışım yaptığı için, ama anlamı güzel olan dini olmayan bir isim koymak neden günah olsun, bence olmaz
Premsems myangelson Kuran’da geçen değilde sahabe isimleri koyman gerekir diyorlar, bissürü müslüman insan var herkes sahabe ismi koymuyor ki baktığın zaman
Mikrofon0 Premsems ben Gökçe ismini koydum kızıma iki isimli kimlikde kayın validemin ismi de var ama Gökçe yi kullanıyoruz
myangelson Premsems öyle bir şart yok anlamı güzel isim olması yeterli koymak istersen koyarsın ama kesinlikle koyulacak yoksa günah diye birşey yok yani benim bildiğim
Mrvsmt2502 Premsems kuranda sadece 1 sahabe ismi geçiyor . Sadece 25 peygamber ismi geçiyor. O zaman 26 ismi döndürüp döndürüp koymak gerekir bu düşünceye göre. Peygamber efendimize bu sorulmuş ama peygamber efendimiz güzel ve anlamlı isin koyun demiş kuranda dinden geçen isim dememiş
Premsems Nananan bencede mesela benim bebeğime vereceğim isim Türkçe isim, Türkçe isim koyma sahabe ismi koy diyorlar uygun olmazmış, ben araştırdım baya anlamı güzelse dine aykırı değilse koyabilirsin yazıyor her yerde
Nananan Premsems Ayn öyle dinen sakıncalı olup olmadığını araştır anlamı da güzel olsun yeterli bende kızımın ismini buğlem koymak istiyorum dini bir isim değil Kuran’da da geçmiyor ama anlamı cenneti müjdeleyen melek demek ve dinen de sakıncalı değil yani
Premsems Defnezumramom Belki sahabe ismi koymak dinen daha değerli olabilir, ama başka isim koymak günah olacağını sanmıyorum
Defnezumramom Premsems her çocuk her ismi taşıyamaz baki samed mesela bu isimleri koymayın çocuklara diyorlar riske girmeye gerek yok bence
prens_prenses_annesi Premsems oglumun adi aras bulut kizimin ikra ikra kuranda geciyo oku demek aras bulut ne demek 😂😂😂
Premsems Defnezumramom samed olarak isim vermek uygun değil zaten Allahın ismi olduğu için, abussamed olarak verilebilir öyle okumuştum