Pera-k 1 haftadır şekerimi ölçüyorum sabah akşam. Hep normal çıkıyor doktor bi gün şekerli yediğin abarttığın bir gün de ölç şekerini dedi yine normal aralıkta çıkmıştı ama bugün fastfood yedim ve şekerim 162 çıktı korkmalı mıyım böyle arada bir çıkabilir mi yoksa
Pembesarelle2 Pera-k Deneme yanılma yöntemi ile anlarsın neyin yükseltip yükseltmediğini herkesin farklı oluyor künefe yedim şekerim çıkmadı türlü yemeği yediğim de şekerim çıkıyor günde 7 Defa ölçmen lazım sabah aç tok öğlen aç tok akşam aç tok ve gece yatmadan önce ölçüm benim bu şekilde ilerledi 1 hafta ölçüm yaptım sonucunda karar verdi doktorum
cLearQueen Pera-k fastfood en cok seker cikaran sey zaten.. arada bir herkesin cikar diye dusunuyorum, yani hamburger menu yiyen herkesin cikar…cikmamasi mumkun degil… ama siz yine de dikkat edin bence
Rabiamina Pera-k canım bu yiyecekler zaten normal değil. Nerde kızarıyor neyle kızarıyor belli değil. Çok canın istiyorsa arada ye tamam da az ye. Diğer günler zaten çıkmıyormuş. Bir kerecikten bir şey olmaz. Ama dikkat et yemene.
Nergis00 Pera-k Karbonhidrat oranı fazla gelmiş yemeğinizin demek ki, doktorlar tokluk şekerinin 140-150nin üzerine çıkmasını istemiyorlar. Benim gebelik diyabetim var, kendim sürekli takip ediyorum, beslenmemi ona göre düzenliyorum
Pera-k Pembesarelle2 peki ne söyledi sonuçta ben hep normal aralıklarda çıkacağını düşünüyordum üzüldüm biraz o yüzden.
Pera-k cLearQueen evet fark ettim birde kocaman kova patates söylemiş eşim hepsini yemedim ama büyük kısmını bitirdim hwralde patates baya çıkardı 🥹
Aymerah Benim bebeğim tip1 diyabetli herşey şekerini yükseltiyor tabiki. Herşeyin içinde karbonhidrat var şeker türleri vs yemeginizde karbonhidrat varsa öncelik sebzeyle salatayla başlayın mideye ilk karbonhidrat girerse şekeri çok daha çabuk yükseltiyor . Gün içinde de bol su ve maden suyu içebilirsiniz yükseldiği zamanlar özellikle bol su ve maden suyu düşmesine yardımcı oluyor . Bu arada şekeriniz ölçmeden önce mutlaka ellerinizi yıkayın çünkü elinize alıp bıraktığınız herhangi bir yiyeceğin orda yoku kalıyor buda şekeri yüksekmiş gibi gösterebiliyor . Birde bence şeker ölçüm aletide önemli her aletten aynı sonucu alamıyoruz bazıları çok yüksek veya çok düşük ölçüyor contour plus a güveniyoruz biz.
cLearQueen Aymerah bebeginiz ne kadarliktan beri tip1 diyabetli sizde gebelik sekeri var diye mi seker cikti bebekte acaba nasil anladiniz
Aymerah Aymerah birde gerçek sonuçlar açlık yemekten hemen önce ve tokluk yemekten iki saat sonra ölçülür . Yemek yedikten hemen sonraki ölçümler doğru sonucu vermez
Aymerah cLearQueen bebeğim şuan 3 yaşında 2 yaşında tanı aldı aniden oldu . Gebelik şekerim yoktu bu hamileliğmde buda olur stresi yüzünden ölçüyorum arada
Pera-k Aymerah doktorum ilk lokmadan tam 1 saat önce ölç dedi. Dediğim gibi ilk defa bu kadar yüksek çıktı 2. Saatte tekrar ölçüm yine aynıydı neredeyse. 2bucuk saat sonra normal değer aralığına inmişti. Bugün sonuçlarımı doktora atacağım bakalım ne diyecek.
cLearQueen Aymerah cok gecmis olsun bebekte bununla bas etmek daha zordur tabi Allah yardimciniz olsun
Aymerah cLearQueen evet zor ama sensör ve insülin pompasıyla kolaylaştırmaya çalışıyoruz . Bu arada şekerinizden çok şüphelenirseniz stresim azalır vs derseniz sensör öneririm hamileliğinizi daha rahat yaşayabilirsiniz .
Aymerah Pera-k tokluk şekeri yemekten 2 saat sonra bakılır çünkü her insanda yemek yedikten kısa süre sonra yükselmeler olabilir önemli olan iki saat içinde vücut onu algılayıp ona göre insülin üretip düşürecek mi eğer düşüyorsa çok sıkıntı olmaz tabi yine takip edilir ama düşmüyorsa ozaman kesin kontrol gerekli olur .
Senam1 Kızlar bende geçen hafta şeker testimi yaptırdım bi haşlanmış yumurta yiyip gitmiştim hastaneye 172 çıktı değerim doktor bir daha şeker içeçeği içmem gerektiğini söyledi arada kaldım bu kadar şekerli içecek nasıl olur bilemedim pazartesi tekrar gidecem fikirlerinize ihtiyacım var içmeli miyim sizce o içeceği
CeylanAk Senam1 geceden birşey yemeyip gidecektiniz doktor yaptır diyorsa yaptır ama tabi sen kendin bilirsin
Aymerah Senam1 açlık tokluk şekerinde bi şüphe varsa istemiştir. Ben ilk gebeliğimde de bunda da yapmadım şeker yüklemesi açlık tokluk şekerine baktırdım sadece. Ben yaptırmam ama zaten içirilen sıvı iki dilim baklavaya eş normal hayatımda iki dilim baklavayı üst üste yemem derseniz hiç yaptırmayın ama zannetmiyorum kimse iki dilimde durmaz 😅
Pera-k Senam1 aç gitseydiniz keşke. Benimde sınırda çıktı 137. Sadece 1 saat sonra bakıldı. Devlette tekrar yapalım 100lük iç bu sefer dediler ama özel doktorum gerek yok sabah akşam açlık tokluk ölç 1 hafta takip et ona göre bakalım tekrar dedi.
Rabiamina Aymerah ben normalde şekerli şeyleri dengeleyerek yiyorum yanında şekersiz çay gibi mesela. Bebegimde biraz su fazlalığı çıktı bir dahaki ay şeker yüklemesi yapalım dedi. Bu yüzden içeceği içersem kötü olur muyum diye korkuyorum. 2 saat onunla durabildiniz mi aç susuz. Kimileri çünkü süre dolmadan su içiyormuş.