Merhabalar. Benim gebelik süreci boyunca kafa ölçümleri 1-2 hafta geriden gitti. Bu arada fetal DNA, ayrıntılı ultrason hepsini yaptırdık. 35. Haftamda bu fark 3 e çıktı. Ben yapı olarak minyon biriyim ve benim başımın çevresi zaten 12-13 yaşlarındaki çocukların ortalamalarında çıkıyor 😅 doktorum %99 yapısal olduğunu söyledi. Ama ben bir kere kuruldum zaten kendisi de sen bir tekrardan perinatolojiye git de rahatla dedi. Ayrıntılı ultrason için gittiğimiz profa tekrardan gittik. Kendisi de 3 hafta geriliği doğruladı ama bu gerilik %5+- standart sapma aralığında dedi. Yani bu ortalamalar alınırken daha ufak kafalı çocuklar da istatistiğe alınıyor falan diye uzun uzun anlattı. Kafa tasının içinin, beyin yapısının daha önemli olduğunu söyledi ve orada sorun görmedi. Şuan 39. Haftadayım, 39+3 te de doğum yapacağım. 36 haftadan sonra da bu fark hiç kapanmadı. Ama çocuk kafa ölçümü açısından hep 1 hafta büyüdü. Velhasıl ben de çok kendimi yedim, çok okudum. Gidilmesi gereken her doktora gittim, artık o %1-2 lik ihtimal de beni vurursa yapacak bir şey yok. Stres yapmaktansa bence perinatolojiye gidin olmadı 1 ay sonra yine gidin. Haftanız daha küçük fark kapanabilir. Doğumdan sonra yazarım olmadı sonucu buraya. Çünkü ben de öğrenince çok baktım buraya ama çocuk doğduktan sonra kimse sonuçla ilgili bir şey söylememiş.