Merhaba kızlar, çok şükür 27.08 de doğum yaptım. İlk iki doğumumu da burda paylaşmıştım, bu sefer yine paylaşmak istedim özellikle normel doğum korkusu yaşayan gebelere cesaret vermek adına. İlk doğumum 2019 da zorunlu sezeryan oldu, 2. Doğumm normal oldu. Tabi çok uğraştım doğru doktoru bulana dek. Okumak isterseniz doğum hikayelerim duruyor😊 gelelim bu gebelik serüvenine, ben bu sene yurtdışına taşındım, taşınma ve yerleşme süreci vs derken hamilelik girdi araya. Gerçkten çok çok zor bir gebelikti. İlk 5 ay asla kafamı kaldıramadım. Kusma bulantı, iştahsızlık.. 5. Aydan sonra yavaş yavaş düzeldim derken vücudum kontrolsüz şekilde şişmeye başladı. Sonra öğrendim ki gebelik şekerim varmış. Beslenmeyle düzene girmeyince insüline başladık. Biraz düzelir gibi oldum sonra çok agır bir grip yaşadık eşimle. Covid olduğunu düşünüyorum çünkü ayaklarım tutmuyordu 1 ay koku alamadm. Doktoruma söyledim paracetamol al ve dinlen dedi. (Malesef avrupa da böyle bir problem var, öyle hastaneye yatırıp serum verme olayı yok) o dönem çok beslenemedim sanırım o yüzden halsiz kaldım. Ve sonraki kontrolümde bebek biraz küçük dedi ebem. Artık seni doktor takip edecek dedi be bizi hastaneye yönlendirdi( burda bir sorun olmadığı sürece gebeliği ebeler takip ediyor). Doktora gittik doppler çekildi ve plasenta damarlarınn dar olduğunu, bebeğin yeterince beslenemediğini söyledi doktor. Henüz 30 haftalıktım kendimi erken doğuma hazırladım ama yine de elimden geleni yapmak istedim. Multivitamine başladım, her gece süt içtim, beslenmeme dikkat ettim bebek düzelmeye doğru gitti. Doktorum bekleme kararı aldı. Öyle böyle 34. Haftaya geldik. Başka bir doktor sezeryanla alalım istersen dedi ama ben hayati bir durum yoksa beklemek istediğimi söyledim. 36. Haftada yine randevuya gittim bu sefer çok tatlı bir doktor vardı. Bebek gelişimi istediğimiz şekilde ilerlemiyor istersen haftaya alalım dedi. Tabi çok şaşırdım çünkü normal muayeneye gittim sanıyordum. Normal doğum şansımı sordum o da alttan muayene edip öyle konuşalm dedi. Muayene etti 2 cm açıklığım varmış, biraz uyarı verdi. 27.08 tarihine gün aldık. Epidural istediğimi de söyleyerek eve döndüm. Ben sanırım şekerden dolayı bu gebeliğimde yürüyüş ve perine masajı hariç çok aktif olamadım. Önceki gebeliğimde deli gibi yürüyüp spor yapmıştım. Size de mutlaka öneririm. O gün gelip çattığında gece uyuyamadım. Sabah kalktm hastaneye gittik. Eşim kızımı okula götürdü, biz oğlumla hastanede kaldık. Bi yarım saat sonra eşim geri döndü. Bu arada hemşire de beni odama götürdü. Ve çocuğun burda kalamayacağını söyledi. Eşim üzüldü ama ben moral verdim eve gidin ben doğurup gelicem dedim🤪😅💪🏼💪🏼 çünkü oğlum huysuz ve burda güvenip bırakabileceğim kimsem yok. O esnada saat 10 civarıydı. Tansiyon kalp atışı vs bakıldı. Sonra aneztezi uzmanı geldi epidural yaptı. Bu kısma çok şaşırdım çünkü ilk normal doğumumda Türkiye de 4cm olmadan epidural yapmadılar ama benim sadece 2 cm açıklığım varken epidural takıldı. Açıkçası biraz korktum. Doğum heralde bi 24 saate anca olur diye geçiriyorum içimden. Hemşire ışıkları kapattı uyu 2 saate geleceğiz dedi. 12 de Doktorum geldi tanıştım çok tatlıydı:) suyumu patlattı açıklık 4 cm olmuş. Halrn şaşkınlık içindeyim tabi. Çünkü yürümeme izin vermiyorlar, resmen evden gittim epidural yapıldı ve yatağa yattım. Halen içimden geçiriyorum bu doğum nasıl olacak diye. Bir yandan da korkuyorum dikişim çok olur mu? Aklımdan bin türlğ şey geçiyor. Tabi aşırı uykusuz olduğum için epiduralin de etkisiyle uyuyup uyanıyorum zaman çok hızlı geçiyordu. Saat 2 de doktorum tekrar geldi. Baktım 1-2 kişi daha geldi doktoruma sordum doğuma çok var mı, hayır deneyelim çok sürmez tam açıklık dedi😱 tabi ben şok oldum. Yatarak geçirdiğim süreci nasıl böyle rahat geçirdim diye. Ikınma konusunda sorunum yoktu bu kısma hakimdim önceki gebeliğimde eğitim almıştım. Kendi odamda doğuracaktım zaten. Yine de doktorum bacaklarımı rahat kaldırayım diye hemen yatağın altından bişiler yaptı😂 yatak çatala benzedi bir anda. Bir kaç ıkınma denemsi sohbet muhabbet derken bebeğin kafası çıktı dokunmak ister misin diye sordu, dokundum ve bir ıkınma sonra bebeğim doğdu. Çok çok küçüktü gerçekten inanamadım gördüğüme. 2302 gram minnacık doğdu. Son anda fazla ıkındığm için 2 dikişim oldu:) önceki doğumda hiç dikişim yoktu. Ama olsun hiç önemli değil. SS2VD yani Sezeryan sonrası 2. Normal doğum nasip olduğu için çok çok mutluyum. Çok dua etmiştim iyi ki nasip oldu. Oğlum küvöze girmedi. Çok az sarılığı var ama geçecek inşallah. 1 saat sonra eşim çocuklarla beraber geldi artık 5 kişilik bir aile olduk. Bir gece oğlumla hastanede kaldık şimdi evdeyiz yanımda uyuyor. Allah isteyen herkese böyle doğum nasip etsin. Sizlere en büyük tavsiyem lütfen ufak tefek şeyler için gebeliğinizi kendinize zehir etmryin. Varsın doğumda kimse olmasın, sonrasında da olmasın, siz mental olarak iyi olduktan sonra herşeyin üstesinden gelirsiniz. O odada yalnız başıma doğumu beklerken bile hiç üzgün değildim, çünkü eşim var çocuklarımıza bakıyor. Ben doğum yapacağım ve beraber evimize gideceğiz modundaydım. Hoş başka çarem de yoktu zaten😂😂 bu arada son ıkınmada anne olmak isteyen herkese gönülden dua ettim. Allah isteyen herkese nasip etsin. Benim 3. Ve son doğum serüvenim burda bitti. Kendinize iyi bakın. Bebişleriniz sağlıkla gelsin❤️❤️