Ays-0 Kızlar birşey sormak istiyorum, Kan grubum 0 Rh + eşimin AB Rh +, doktor bebeğin yüksek ihtimalle sarılık olarak doğacağını söyledi kan grupları yüzünden, bilgisi olan var mı kan gruplarıyla ilgili kafam karıştı biraz
iremsevinc Ays-0 bilgim yok üstte kalsın canım ilk defa duruyorum kan uyuşmazlığı da yok neye göre bunu söyledi ki
myangelson Ays-0 ne alaka biz de aynıyız. Doktorlar da birşey demedi daha geçen sağlık ocağına gittik ebe bilgilerimizi alırken söyledik iyi kan uyuşmazlığı da yok dedi. Kan uyuşmazlığı biri pozitif biri negatif olunca olmuyor mu ben mi yanlış biliyorum ? Daha doğrusu uyuşmazlık olma ihtimali oluyor o zaman bebekte sarılık oluyor diye biliyorum
Aylaa123 Ays-0 ne alakası varmıs hiç öyle birşey duymadım kan uyusmazlığında genelde oluyor ama iki pozitif kan grubunda uyusmazlık olmazki benimkide Ab+ eşiminde 0 +
Ays-0 iremsevinc bilmiyorum ki bende şaşırdım 35 haftalık hamileyim aklıma takıldı birden, ABO dedikleri kanmiymis öyle birşey demişti gebeliğin ilk başlarında
iremsevinc Ays-0 anladm canm dediğim gibi bir bilgim yok ama sarılık genelde her bebekte olan bişey bol bol emzirme süt gelmezse mama takviyesi ile geçicek bişey kötü bişey değil yani kendini çok korkutma 🥲
Nergizos Ays-0 bizim negatif pozitif diye bildiğimiz RH uyuşmazlığı diye geçiyor. Size denilen ABO uyuşmazlığı. Siz sıfırsiniz bebek de 0 olsa sıkıntı olmazdi. Ama bu şartlarda bebek %50 olarak ya A olacak ya da B olacak. Siz sıfır olduğunuz için de bebeğin kanina antikor uretirsiniz bu da uyuşmazlık olmuş olur
Ays-0 myangelson sizinde mi 0+ ve AB +, bende kadın negatif olup erkek pozitif olursa kan uyusmazligi olur diye biliyorum doktor ABO dediğimiz kan bu falan deyince değişik oldum, korkulacak bişey değil bebek ve sen birkaç gün misafirimiz olursunuz dedi
Mucizeayla myangelson aynen bende öyle biliyorum bizde aynıyız eşimle ve doktor bana da aynı şekilde kan uyuşmazlığı yok dedi
myangelson Ays-0 AB0 denilen şey kan grubu tayini değil mi ? O yapılıyor sonra senin hangi kan grubunda olduğun cikiyor ortaya. Yani kan grubuna bakılan tahlilin adı AB0 tayini gibi birşey yazar. Evet ben 0+ eşim AB+ ilk cocugumuz erken doğum ile kaybettik ama onun da kan grubu 0+ olmuştu mesela
Ays-0 Aylaa123 bilmiyorum doktor deyince tuhaf oldum haftaya kontrol var sorucam aklıma takıldı baya saçma geldi yani
Ays-0 myangelson başınız sağolsun, haftaya gidicem kontrole sorcam bakalım aydınlatsın iyice kafam karıştı çünkü
Mervealya1992 Ays-0 bnm ve aılemdekı butun kuzenlerımın bebegi sarılık oldu bısey olmuyor bolbol emzirıyorsun gecıyor zaten
Aysenurr1 Ays-0 AB0 uyuşmazlığı diye geçiyor canım ilk bebeğim de bizim de öyle oldu ben 0 pozitif eşim A pozitifti bebeğim de A pozitif olduğu için sarılık çok uzun sürdü. Böyle birsey var yani doğru anne ile bebek arasında kan uyuşmazlığı oluyor onda da bebeğin sadece uzun süren sariligi oluyor korkulacak başka birsey yok
teacherandmom_ Aysenurr1 Benim de A+, eşim AB-. İlk çocuğum B-, ikinci çocuğum A- kan gruplarına sahip. Bana da doktor aynısını dedi. Seninle bebeğin arasında uyuşmazlık olmuş bu yüzden sarılık dedi ve iki çocuğumda da 3 ay geçmedi sarılıkları.
myangelson Ays-0 Allah razı olsun. Yani böyle bir durum var neden bilgi verilmedi madem bize de onu anlamadım. Ebe de iyi uyuşmazlık yok süper dedi 🤷🏻♀️
Aysenurr1 Ays-0 korkulacak hiç birsey yok inan ki sadece sık sık emzirmeye çalış sütün daha çabuk gelsin sarılık değerimiz bir değer azdı hastaneye alınmadık 1 gün gittik 1 gün evdeydik 1 hafta öyle gittik geldik değer vermek için en son gittiğimizde düşüşe geçiyor zamanla geçecek dedi doktor 10 gün sürüyor rahat ama korkulacak bisey değil canım
Aysenurr1 Ays-0 birde ben geçen hafta sağlık ocağına gittiğim de ebemize söyledim böyle böyle ilk bebegimde böyle oldu uyuşmazlık diye oda dedi ki az da olsa mama verip sarılık değerini daha çabuk düşünebilirsin ikinci de dedi ilkimde sadece anne sütü ile sariligi yenmeye çalıştım
Ays-0 myangelson evet ebe bana da birşey demedi kan gruplarini sorduğunda, birden aklima geldi durduk yere, korkulacak birşey değil sanırım sarılığı uzun sürüyormus sadece, doktorum kan grubunu sorunca oo Ab0 dediğimiz kan grubu bu sapsarı bebek doğacak falan deyince değişik oldum modum dustü haliyle
Aysenurr1 myangelson canım uyuşmazlık yok derken sen negatif değilsin ya ona bakmış ebe demekki ama bakmamış ki sen 0 pozitifsin Ab gruplarından biri ile evlendigin de bebek de baba grubundan alırsa uyuşmazlık olacağı aklına gelmedi demekki
Ebrarckdr myangelson Benim bildiğim kadarıyla Kadın negatif baba pozitif olduğu durumda bebekte pozitif olursa annenin kanının bebeği tehdit olarak görüp plasente yoluyla zarar vermesiyle kan uyuşmazlığı olur.Farklı kan grubunda olmanın bir zararı yok.Burada önemli olan annenin negatif olup bebeğin pozitif olması.Zaten böyle bir durum olduğunda belli bir haftada anneye iğne yapılıyor.