Alışkanlıkları değiştirmek zordur, hele ki sigara ise. Birşeyden vazgeçerken veya yapman gereken birşey olduğunda ve her ikisinde de bunu gerçekleştirmek zor geliyorsa bir motivasyon kaynağın olmalı, bunu gerçekleştirmek için. En büyük motivasyon kaynağın, bebeğin dünyaya gelecek ve karnında gelişiyor. Bu Allah’ın mucizesi insana sunduğu. En büyük motivasyon bebeğinin sağlıklı olmasıdır. Bunu düşüneceksin. Ve uğraşıp da çocuğu olamayan, gebe kalamayan insanlar var veya yıllarca mücadele eden. Bunun bir nimet olduğunu bilmelisin. Ve hiçbir sebep çocuğunun gelişiminden önde olamaz. Bunu önemsemeyip devam edersen olmaz. Stres var ise bile, çocuğun için bırakacaksın. Eğer seviyorsan içmeyi emzirme dönemi de geçtikten sonra kullanırsın. Diğer çocuklarında sıkıntı olmadıysa bunda da sıkıntı olmaz diye birşey diyemezsin, garantisi yok. Eğer bir sıkıntı olursa vicdanen rahat olamazsın. Alışkanlıkları değiştirirken mecburiyet var ise bunu yapmaya telkin ediyorsunuz kendinizi, bu anlamda motive edin kendinizi, bebeğinizin sağlığı için. Birşey olmaz demeyin, bu, birşey olmayacak olsa bile doğru değil. Bebeğinize iyi bakmış olmuyorsunuz, daha doğmadan bile! Sırf kendinize hakim olamıyorsunuz diye bunu bebeğinize yapmamalısınız. Eleştiri veya kızma, yargılama anlamında söylemiyorum tabii ki. Haddimize değil ancak bu şekilde size telkin olsun diye söyledim. Kendinize kızın ve ondan sonra motivasyon kaynağınızı düşünerek hamileliğinizi geçirin ki siz de mutlu olun, bebeğiniz de. Eşinizle problem olabilir, bebek plansız olabilir. Önemli olan Allah’ın verdiğiyle mutlu olmak ve ona göre davranmak. Bence vebali bile olabilir bunun. Umarım dileğinizi gerçekleştirirsiniz, sağlıkla kalın.