Huray beterin beteri var diyeyim… kendimi anlatayım çünkü sizin hafif kalmış.
Bodrum da yaşıyorum. Burada her anlamda işi bilen birini bulmak çok zor, öpüp başınıza koyun. 🤷🏻♀️
2018 de hamileyim özel de bakılıyorum ve klinik ya da Acıbadem de doğum yapıcam. Neyse 20 haftalığım. haziran 17, sabah saat 07 civarı sancım tuttu başta geçer sandım ama duramıyorum. Eşim uyandı, bu arada doktorumu aradım doktorum bana “hastaneye git acilden gir ben geliyorum bakalım durum nedir” dedi. Bu arada ağrım ve sancım arttı bende durumu anlamaya çalışıyorum çünkü ilk bebeğim.
Biz o panikle devlet hastanesine gittik 🤦🏻♀️ (Ne alaka 🤷🏻♀️) doğumhane yukarıda eşime diyorlar ki kayıt yapılacak ama ben duramıyorum 🤦🏻♀️
Tamam dediler sen yukarı çık eşin burda senin kaydını yapsın. Arkadaşım, merdiven çıkamıyorum 🥴 dedim tamamdır ben doğuruyorum. (Ama daha çok çok erken 😬)
Sabahın 7 buçuğu olduğu için ebe var sadece. o da suratsızın teki, ben durumu anlattım bana şöyle bir baktı ve süzdü şuraya geç dedi. (Çatala diyor) alttan muayene etti ve aynen şunları söyledi.
“Doğum başlamış, bebek kanala girmiş geliyor, suyunu patlatsam elime doğar.” 🤦🏻♀️
Başımdan aşağıya kaynar su dökülmesiyle “ne yapıcaz şimdi” dedim.
O buz gibi soğuk, umrunda olmayan yüz ifadesi ve tavrıyla, benim gözlerimi dolu dolu yapan şu cümleler döküldü ağzından…
“Ya şuraya yat KENDİ KENDİNE DOĞUR. Ya doktoru arayalım gelsin sezaryen ile bebeği alsın. Ya da kendi doktorunu ara” 😢
O anda uyandım. Benim burda ne işim var Acıbadem’e gitmem lazım 🤦🏻♀️ tam o ara eşim geldi. Ona dedim “yürü gidiyoruz”. Doktorumu aradım o da bana “senin orda ne işin var yürü Acıbadem’e yoldayım ben” dedi…
Neyse Acıbadem in acilinden girdim doktorum orda dedi ki 20 haftalık çok küçük ama bu bebeği yaşatmak için elimden geleni yapıcam. 😢
(Bu arada da teşhis zaten koyulduğu için rahim ağzı yetmezliğim varmış 🤷🏻♀️)
(Şimdi belki sonunu merak eden olur.)
Serklaj için beni uyuttular ama dikerken açılma devam ediyormuş ve suyum kendiliğinden patlamış. Doktorum da beni uyandırır normal doğum yaptırırsa o psikoloji ile yapamazsam bu sefer tekrar sezaryen için uyutmak zorunda kalacak. (Bebeğin yaşamayacağını bile bile doğurmak farklı bir psikoloji) bari önce psikolojikman beni kurtarmak, snr bebeği belki bi ihtimal yaşatmak için sezaryen yapmış.
“Çıkardığım da yaşıyordu ama akciğerleri hiç gelişmediği için yaşamadı” dedi.
Ve ben bayramın 4. Günü, babalar gününde 24 cm 340 gr. Olan bebeğimi doğurdum… 😢😢😢
(Bir de mutlu son diyelim 😁)
Daha snr dedim ki ben doğum ağrısı çektim demek ki normal doğum yapabilirmişim???
Doktorumla konuşup, sürekli okuyup, araştırıp, tabiri caizse dersime çalışıp, en yakınımdaki insanların bile olumsuz sözlerine kulaklarımı tıkayıp mayıs 2021 de ssvd ile oğlumu kucağıma aldım. Başardım… 💪🏼😎
Üzerinden kaç yıl geçti. Hala o hemşireyi, sözlerini, tavrını, suratını, ifadesini hatırlıyorum ve unutamıyorum…