prens_prenses_annesi Dil terapistine götürmelisiniz. “Erkek çocuk geç konuşur” söylemi aslında biraz da kız cocuk erken konuştuğu için. Bu geçlik, 3 yaş değil. Anladığım kadarıyla alıcı iletişimde sorun yok, denileni yapıyor. Dil terapisti detaylı gözlemleyip size ne yapmanız gerektiğini anlatacak ve harfi harfine uyacaksiniz.
Ekran konusu. Ekranı kesemiyorum demişsiniz, kesmeye çalışın. Çizgi film izlese bari bir şeyler öğrenir, bahsettiğiniz videolar aşırı saçma ve otomatik şeyler hiç bulaşmaması gerekirdi daha bu yaşta. Oglumdan örnek vereyim; 3 buçuk yaşında. Sadece TRT çocuk izliyor ve 3 yaşından sonra başladı izlemeye. Öncesinde ne tv ne telefon vermedik eline. İstemedi mi ? Tabii ki istedi. Birkaç kere yemek yerken açalım dedik dışarıda vs. Oooo baktık hemen alışıyor hemen kestik. Bu konuda iradeli olmalısınız. Yine de bunları sizi eleştirmek için yazmıyorum, tercih meselesi. Bu şekilde de bir yol var onu anlatmaya çalışıyorum. Ben de tek başıma büyüttüm oğlanı, ekranın yerine kendinizi koyun hiçbir çocuk hayır demez buna. Birebir ilgi şart. Her konuda konuşun çocuğunuzla, her şeyi anlatın.