Nazd1 5 temmuzda doğum yaptım 5.günü sarılık çıktı bebeğimde 2 günde bir takip yapıcaz dediler 12 ydi bugun 13 olmuş sürekli uyku halinde uyandırıp emzirmek istiyorum zorla uyanıyor bazen hiç uyanmıyor uyurken emzirmeye çalışıyorum nasıl geçicek bu sarılık ya değer 17 olursa yatırıcaz dediler birde bi damla verdiler bugun fark ettim ilaçtada 3-4 yaş çocuk için uygundur diyo onada bir panikledim sarılığınızı nasıl geçirdiniz🤦🏼♀️
Sevde11 Nazd1 biz de sarılık olduk değerimiz 20 idi 1 gece fototerapi gordu sonra 9 a düştü 1 gün sonra da 12 ye yükseldi tekrardan , bol bol emzir diyor doktor ama çok zor uyanıyor ben de napcagimi sasirdim 😕
Yazmelegi_ Nazd1 ben emzirdim ama doymuyor dedi doktor o yüzden mama verdim arada sırada oyleylikle düzeldi bizde
yenidenanne34 Nazd1 bizimde 9 günlükken 12 buçuk çıktı sarılığı sınırımız 17ymiş doktor korkulacak bi değer değil dedi tabi ben 1buçuk 2 saatte bir emziriyorum bazen kolay uyanıyor bazen zor. En etkili yöntem elini ıslatıp yüzüne vücuduna sürmek yavaşça sende bi dene istersen
Zelihapekr Nazd1 benim doktorum biberonu dayayacaksın yapacak bişey yok. Sarılığın düzelmesi lazım demişti. Sarılık azalınca emmeye de başlayacak demiştim dediği gibi de oldu
Nazd1 Sevde11 uyandırana kadar ağladığım oluyor çünkü üzülüyorum sanki tek ben yaşıyorım gibi sorun olacak gibi hissediyorum 🤦🏼♀️ bide damla dedim ya oda beni strese soktu verip vermemek arasında kaldım yani size bir ilaç verdiler mi
Sevde11 Nazd1 ayni duyguları yaşıyoruz geçecek inşallah, bize damla verilmedi sadece bol bol emzirmem söylendi
Nazd1 Sevde11 az önce bi postta okudum 15-20 dakika emmesi gerekiyor bir memeyi 20-25.dakikada arka süte geçiliyor ve sağlıklı sarılığa iyi gelen arka süt yazmış biri kaç dakika emiyor bebeğin benimki her zaman okadar çok ememiyor ki uykusu geliyor🤦🏼♀️
Nazd1 Yazmelegi_ bende acaba doymuyor mu diye düşündüm ilk 3 gün hastanede mama verdirmişlerdi sütümüz az diye sonrasında normale dönünce mamayı red etmeye başladı oğlum destekleyemiyorumda bi kaç kez yaptım almıyor biberonu ağzına
Sevde11 Nazd1 benim bebeğim de o kadar ememiyor malesef memeyi kavrayamiyor bazen toplam 2 meme 15 dakika sürüyor, doktorum mama ile destekleyebilirsin demisti ben sütümü sagip biberonla emzirdikten sonra vermeye calisiyorum deneyin isterseniz ilk başta enjektorle veriyordum sonra biberona gectim😟
Yazmelegi_ Nazd1 ah ah bu sıpalar🥲 benim kızımda canım çıkmıştı uyandırcam diye sürekli ayağının altına vuruyordum öyle uyanıyordu emerken geri uyuyodu ama pes etme sürekli birşeyler yap, enjektör ile yavaş yavaş ver sonra biberona alışır belki
Cylnrcp1410 Nazd1 şırıngayla deneyin, biberonun yapısını istemiyo olabilir bana da şırıngayla beslettiler, aynı biberon mantığıyla, dilini damağından çektirip yavaş yavaş yutkundukça sıkın mamayı, biz öyle toparladık
Nazd1 Sevde11 benim oğlumda kavrayamıyordu ucu küçük olduğu için plipsin göğüs ucu var slikon onu aldık beğenmedi sonrasında wee nin slikon göğüs ucu var dokulu bişey ve göğüsümüzün siyah yerleri kadar halka şeklinde ağzına tam oturuyor kavradı onunla emme işini çözdük
Nazd1 Yazmelegi_ ama şey sütümün yettiğini düşünüyorum aslında çünkü bi 5 dakika emiyorsa bi yarım saat bi 40 dakika şeklinde olduğu zamanlar oluyor o yüzden mamaya zorlamak istemiyorum sarılık için desteklemem gerekir mi ki genede
Nazd1 yenidenanne34 ayyyy denerim tabi yeter ki çözeyim 🤦🏼♀️ peki uyandırınca kaç dakika emiyor yani benimki dengesiz bazen 3 dakika olurken 40 dakika arasında dengesiz bi şekilde değişiyor
Yazmelegi_ Nazd1 en basitinden şey dene sütünü sağ biberonla ver belki emerken yoruluyordur ondan çok ememiyodur yoksa mama ile desteklemen gerekebilir biz mecbur kaldık destekledik
Nazd1 Zelihapekr itiyor biberonu bi mama denemeye kalkayım genede çünkü şuan yarım saattir uyandırmaya çalışıyorum
Zelihapekr Nazd1 kaşıkla şırıngayla o zaman. Allah kolaylık versin. Zararlı ama göğüs ucuma şekerli su sürdük onunla beraber göğsü tutmaya başladı kendine geldi çocuk aslında
Nazd1 Zelihapekr şekerli su kesinlikle verilmemeli deniyor korkuyorum bende daha kötü olur diye hiç bulaşmıyorum
Bercestee Nazd1 aynı durumu yaşadım sonradan süt pompası aldım. Sağıp biberonla veriyordum uyanmadığında. Uyandığında da göğsümle vermeye çalışıyordum. Bebeğin güçlenmesi lazım emmesi için ben de kendini toparlasın diye ilk zamanlar sağarak verdim sonradan göğsümü tuttular
Nazd1 Bercestee göğüsümi tutuyor sadece uyanamadığı için almıyor ki biberonuda artık istemiyor zaten deniyorum biberon vermeyi ağzına almıyor
Bercestee Nazd1 göğsünüzü alıyorsa ağlata ağlata uyandırmaya çalışın. Doktorum parmağınız sertçe ayağına bastır derdi ya da ayak altına vur derdi. Işın altına girmektense ağlaması daha iyi demişti. Zorla uyandırmanız gerekiyor iki saatte bir. Rabbim yardımcınız olsun. Benim kızım 8 gün kaldı ışın altında. Kanı değişme noktasına gelmişti. Gerekirse canı yansın annesi demişti Işın altına girmesinden iyidir. Ben ilk çocuğum olduğu İçin çok acemiydim. Kocakarı yöntemleriyle iyileştirmeye çalıştılar. Sonra vücudu morardı. Eşimi zar zor ikna edip götürdüm doktora. Doktor dünyanın lafını saydı. Sonra ilk gebeliğim olduğunu öğrenince kaynanama eşime saydırdı. Şimdi kızım çok iyi ve evlatlarım söz konusu olunca kimseyi tanımıyorum. Uzun oldu kusura bakma. Rabbim size bağışlasın🥰🤍