ozdenarda Fazla kilo normal dogumdan uzaklastiriyor sezeryan sebebi olabiliyor, sezeryanda iyilesme surecini uzatiyor, allah korusun dogum sirasinda bebekte travma ve enfeksiyon riskini arttiriyor. Ayrica erken dogum sebeplerinden biri. Bu sebeplerle simdiden kendinizi frenleyin. Hamilelik suresince alinmasi gereken kilo 11-12 kilodur
Bu asiri zayif insanlarda artabilir. Kilolu insanlarda 7-8 kilodur. Šismanlarin zaten diyetisyen kontrolunde beslenmesi sart onlar kilo verirken bebeklerine saglikli kilo aldirabilirler. Ayda 2-3 kilo normal diyen bir doktor olamaz. Anne adayi asiri zayif bile olsa 18-27 kilo arasi yapar hicbir doktor buna normal demez. Bu arada annenin zayif mi normal mi oldugu vucut kitle endeksiyle olculur. 1,80 boyla 50 kilo olan kadinla 1,55 boyla 50 kilo olan kadin ayni degerlendirilmez. 1.80 boyla 50 kilo hamile kalan anne adayi icin 15 kilo almasi da normaldir. 1.55 boyla 50 kilo hamile kalan anne adayi icin 9-10 kilo almasi daha idealdir. Ki bunlarin hepsi genelleme tabiki. Herkesi kendi sartlarinda kisiye ozel degerlendirmek lazim. Siz kendiniz icin simdiden saglikli beslenmeye baslayin. zaten verirsiniz metabolizma da hizlaniyor cunku.