ruyatur bide ense kalınlığı sadece kromozomsal hastalıklardan kaynaklanmiyor. Bir sürü nedeni var. Mesela annedeki tansiyon, annenin herhangi bir enfeksiyon geçirmesi, bebekte gelişim sırasında kalple ilgili sıkıntılar, yine gelişim sırasında olduğu icinde herhangi bir sebepten ense kalınlığı artabilir. bebekte anemi, bebeğin yapısal durumunda da ense kalınlığı görülebiliyor. Bu şekilde olduğunda ilerleyen haftalarda ense kalınlığı zaten düşüyor. Devam ederse çok yüksek ihtimalle bebek vefat ediyor anne karnında. Şişlik yaninda gelişim geriliği veya kalple ilgili bı sıkıntı olduğunda genelde kromozom bozukluğu oluyor. Ama tek bı bulgusu olan gebelerin bebekleri zaten sağlıklı doğuyor.
Yine mesela turner sendromlu down sendromlu bebeklerin ağır olanları ve ağır kalp hastası olanlari düşükle sonuçlanıyor