ciguli_ Merhaba, 12. Haftamda yani gecen hafta ikili taramaya girdim. Doktor ense kalınlığı 2.55 dedi. Şehir hastanesine gittim orada radyoloji doktoru detaylı şekilde baktı 5.4 çıktı. Ama burun kemigiyle ilgili bir şey denmedi. Perinatoloji ye sevk etti doktor üstün körü bakıp evet ensesi biraz kalın 29′una gel 16 haftalıkken anmiyosentez yapacağız dedi. Orada fetal DNA ya da nifty testi yaptıracağımi söyledim doktorda onlar kesin sonuç vermez eğer sonucun kötü gelse bile yine de gebeliği sonlandırmak için sıvının alınıp sonuca göre işlem yapılması gerekiyor dedi. Birde bu ense kalınlığı başka hastalıklari da tetikler vs diye korkuttu. Sonraki hafta başka doktora gittim durumu anlattim muayene etti burun kemiği belirgin bir şekilde burada var aklına kötü şeyler getirme 3′e kadar normal makine ölçümlerindeki bu kadar farkın sebebi de rahim duvarıni da kapsayaci şekilde olctulerse yuksek çıkmıştır dedi. Perşembe günü kan sonucum geldi doktora gösterdim ense kalınlığı hala var ama test sonuçların temiz gelmiş yine de sıvıyı aldır bak dedi. Onların makinesi daha gelişmiş olduğu için bizim cihazlar ölçümü az çıkarabilir dedi. Bende internette çok araştırdım. Yani genden kaynaklı ensesi kalın sağlıklı bebekler var, kiminde sıvı birikmesi kalp damarı oluşum sırasında fazla birikebilirmis zamanla azalarmis, (ama doktor zamanla azalsa bile hastalık durumunu değiştirmez dedi ), son olarakta animal hastalik çeşitleri vs. Bende aklıma kötü şeyler getirmeden hep dua ediyorum ve sağlıklı olacağına inanıyorum.