Merhaba,yenidoğan yoğun bakım hemşiresiyim solunum sıkıntısı ile gelen bebeklerin çoğunda annede sigara öyküsü var,malesef şu cümleler doğru değil:içtim ama birşey olmadı, azalttım bir şey olmadı,vs oluyor bir kac kişi de olmadı diye sizin bebeğiniz de etkilenmez diye düşünmeyin,bebeklerin solunum makineleri ile verdikleri savaşları görseniz bırakırdiniz eminim,çok büyük mücadele veriyorlar minicik bedenleri ile,solunum cihazından ayrılıp kendi solunumlarina kavuşabilmek için çok yoruluyorlar,evet bazı bebekler etkilenmemiş gözükebilir ki bunu bilemeyiz ilerde astım gibi hastalıklara potansiyelleri oluyor,ben 10 yıl kullandım, hamilelik planlamadan bir ay önce bıraktım ki en az 3 ay önce bırakmam gerekirdi,zor evet ama her aklınıza geldiğinde bunları düşünün,destek alın içmeyi bırakın o dumanı solumamaniz bile gerekiyor,lütfen biraz daha bebeğiniz için zorlayın kendinizi sigara isteği gelince temiz hava alın, konsantrasyonunuzu dağıtın,kuruyemiş yiyebilirsiniz..vs çok farklı alternatif var inanın bırakabilirsiniz.