Zeynomsu kesinlikle ve kesinlikle normal doğum.
Benim acı eşiğim çok düşüktür. Ama normal doğum yaptım. 1,5 saatte doğurdum. İstersen başarırsın 💪🏼😎
Sezaryen de her anlamda çok zorlandım. İlk ayağa kalkmak, snr evde. Benim için çok zorluydu. Bende rahim ağzı yetmezliği vardı ilk bebeğimi 5 aylıkken doğurdum akciğerleri gelişmediği için yaşamadı. Doktorum belki yaşar diye sezaryen denedi ama olmadı. Bebek olsaydı daha da zorlanırdım…
Snr dikişler. Aman allahtım çok zor. Ben zaten böyle kesilip dikilmesi çok sevmem oldu tabi ki.
Ben yaşamadım ama arkadaşlarım der, soğukta ağrıyor, ağır kaldıramıyorum falan diye.
Bence her anlamda zor. O yüzden zorunlu sezaryen i anlarım ama bile isteye sezaryen olanları anlamıyorum.
Her şey iyi geçse bile sonuçta 1 ameliyat ve 7 kat kesiliyorsunuz. 😔
Ve sonra dikişin üstünde bir şişlik kalıyor. Belki dışarıdan gözükmüyor ama sen görüyorsun ya. Bir de benim gibi takıntılı biriysen 🙄
Normal doğumun her anı mükemmel bence. Ağrı ve sancıdan snr hiç birşey kalmıyor. Bebeğinle tentene temas yapıyorsun. Yürüyerek doğumhaneden, snr hastaneden çıkıyorsun. Yardımsız bebeğini alıp emziriyorsun.
Dikişin üstündeki şişlik gidiyor 😁
Yani bence her anlamda normal doğum. Hatta bana doktorum dedi ki makat geliş ya da kordon dolanırsa istersen doğurturum, sadece biraz daha ağrın olur. Tamam dedim. İstiyorum. Çok şükür onları yaşamadım. Bebeğim en başından beri doğum pozisyonundaydı ama olsa da vazgeçmezdim. 🤩
Bebeğe de Etkisi vardır tabi ki. Biz hiç doktor yüzü görmedik desem yeri var. Mayıs ta 3 yaşına girecek rutin kontrol harici 2 defa ateş düşmüyor diye gittik. Elbet normal doğumun bebek içinde faydası var.
Çok konuştum belki ama bana göre normal kesinlikle denenmeli. Ne olursa olsun. Vazgeçilmemeli. Gebeliğiniz, doğumunuz doktora bırakılmamalı sahip çıkılmalı. Lohusalığınız elaleme bırakılmamalı, sahip çıkılmalı. ❤