Arkadaşlar hiç üşenmedim tüm yorumları okudum, ben 31 yaşındayım 1,5 yıldır evliyim 1 yıldır sigara içiyorum, öncesinde 6 ay arada tek tük içerken deprem zamanı cozuttum ve yaklaşık bir paket bazı zamanlar 1 pk fazla içtim. Sigara benim için kaçış gibiydi. Sorunlardan stresten bi kaçamak nefes almak gibi. Hamile olmadan önce planlama/istek zamanı kaç kez bırakacam dedim olmadı hep kaçış bahanem oldu. Hamile olduğumu öğrenince 5 haftalıktı ve bıraktım hiç içmedim içenin yanından da kaçtım. Yaklaşık iki hafta önce annem gibi olan beni büyüten ananemi kaybedince içmeye başladım şimdi de kendime bayram sonrası içmicem diye söz verdim. Nasıl hamile olduğumu öğrenince 7 hafta içmediysem yine içmem kendime güveniyorum. Bu benim tercihim benim kararım. Ben yılların içicisi olmadığım için bana kolay olur ama uzun zaman içene illaki kolay olamayacaktır. Tadı nikotini dışında alışkanlıktan vazgeçmek bile kolay olmayacaktır. Mesela ben 7 haftalık içmediğim süreçte haftasonu kahvaltı sonrası, uzun yol zamanı içme gibi bazı durum alışkanlıklarında zorlandım açıkçası. Sigaranın bebeğe zararını tartışmaya gerek yok bence içene zararı varken bebeğe geçer geçmez bilemeyiz kendimize başta zarar zaten. Doktorlar tam bağımlı kişilere azaltması için telkinde bulunur ya da çok içine azaltsın diye sayı vermiştir. Benim annem de bana hamileyken içmiş ama çok şükür büyük ve belirgin bi sağlık problemim yok, kuzenim de aynı şekilde örnek. Ananem hiç içmemiş ama annemin astımı, ne bileyim teyzemin tümörü var. Bilemeyiz ki bunu, olan erken ya da ölü doğumun neyden olduğunu. Her şey Allah’tan arkadaşlar kader meselesi bu. Herkesin kendi tercihi evet ama sonucunda ne olacağı bilinmez. Tekrar söyleyim içene zararken bebek için endişelenmek doğal evet ama hiç içmeyende bişi olmaz içende olur diye bişi diyemeyiz. Herkesin hayatı yaşanmışlığı alışkanlıkları farklı yadırgamayalım. En basiti şu an yediğimiz mevsim dışı çoğu şey bile zararlıyken sebebi tek bir şeye bağlamak doğru olmaz diye düşünüyorum